S nestrpljenjem smo očekivali bilo kakve vijesti o nadolazećoj visoko-performansnoj verziji Audijevog najmanjeg modela, S1, a Audi je umjesto toga bacio marketinšku bombu – konceptni model Audi A1 Clubsport Quattro.
Podijelite
Audi je pripremio zaista lijepo iznenađenje za ovogodišnji Worthersee Tour, a ono se zove Audi A1 Clubsport Quattro, ekstremna verzija najmanjeg hatchbacka njemačkog proizvođača kojom Audi slavi 30 godina održavanja ovog austrijskog festivala.
Nazvan Audi A1 Clubsport Quattro, zapravo je prototip čiji je dizajn uvelike inspiriran rally automobilima, a isti bi navodno trebao poslužiti kao uvod za predstavljanje novog S1 quattro modela koji Audi trenutno razvija.
U srcu novog hatchbacka leži opasno nabrijana verzija Audijevog 2.5-litrenog 5-cilindričnog agregata s turbo punjačem iz modela TT RS i RS3 koji su vjerojatno morali nogama ugurati pod haubu A1.
Opremljen značajno modificiranim tubo punjačem, večim intercoolerom i novim usisom i ispuhom, 2.5-litreni benzincem s direktnim ubrizgavanjem pod haubom razvija ni više ni manje nego 500 KS i 660 Nm okretnog momenta koji se prenose na sva četiri kotača putem 6-stupanjskog ručnog mjenjača.
To je sasvim dovoljno da ovaj mali 1390 kg težak hatchback ima omjer snage i mase od 357 KS po toni. Performanse: ludilo! Ubrzanje od 0-100 km/h traje samo 3,7 sekundi, čime je brži niz ravninu od svih postojećih proizvodnih automobila osim R8 V10 modela koji snagu crpi iz atmosferskog 5.2-litrenog V10 motora s 560 KS.
U Audiju također tvrde da ovaj ekstremni mali hatchback postiže 200 km/h za 10.9 sekundi te da može ubrzati od 80 km/h do 120 km/h u četvrtoj brzini za samo 2.4 sekunde. Jedina, ako uopće to možemo tako reći, razočaravajuća stvar vezano za performanse A1 Clubsport Quattro modela jest maksimalna brzina koja je ograničena na 250 km/h.
A1 Clubsport Quattro trenutačno je prepoznatljiv po redizajniranom vanjskom izgledu i mat bijeloj boji karoserije i izgleda dosta agresivnije od ostatka A1 linije. Cjelokupan izgled uvelike je inspiriran modernim rally automobilima s dubokom prednjom maskom, branicima koji su prošireni za 60mm u odnosu na standardni model, krovom od CFRP-a, ogromnim stražnjim krilom i difuzorom koji nije samo za šminku.
Potreba za dodatnim hlađenjem očituje se u dva velika usisnika za zrak na prednjoj masci te otvorima na bokovima automobila, kao i škrgama na haubi automobila. Saćasta rešetka, jedinstveni prednji svjetlosni sklopovi s crvenim detaljem zajedno daju Clubsportu zaista zlokoban izgled. Ako se pitate čemu služi otvor na lijevom boku automobila ispred stražnjeg kotača, to je auspuh.
Krenuvši istim smjerom kao i prilikom dizajna quattro koncepta predstavljenog na prošlogodišnjem pariškom auto salonu, Audijev dizajnerski tim podario je konceptnom A1 Clubsport Quattro modelu elemente s originalnog quattro modela koji se proizvodio između 1985. i 1991. godine, uključujući i prepoznatljive kotače koji izgledom podsjećaju na turbinu a ovdje su prošli lagani tretman modernizacije.
A1 Clubsport Quattro leži na značajno modificiranoj verziji PQ25 platforme koju koristi Volkswagen Grupa, s podesivim ovjesom i 19-inčnim aluminijskim naplatcima omotanim u 255/30 gume, dok se za kočenje brinu karbon-keramički kočioni diskovi s šesteroklipnim kočionim kliještima.
U unutrašnjosti, A1 Clubsport Quattro ispunjava očekivanja. Putnički prostor sportski je orijentiran i lišen svakog nepotrebnog viška, poput stražnjih sjedala. Umjesto stražnjih sjedala ugrađen je dodatni poprečni nosač za dodatnu tvrdoću i osmišljena su dva takoreći pretinca za kacige.
Konceptni hatchback inspiriran rally automobilima također je dobio lagana školjkasta sjedala s karbonskim ojačanjima iz R8 GT modela, sigurnosni pojas u četiri točke, upravljač s ravnim dnom od karbonskih vlakana, jedinstvene mjerače i poneke estetske detalje poput traka za povlačenje umjesto konvencionalnih ručki za vrata.
Sve u svemu, ovo je najluđi mali AUDI koji smo ikada vidjeli!