Držati se svojih principa u današnjem užurbanom ritmu ispunjenom tehnološkim novotarijama zbilja je teško. Ista stvar vrijedi i za proizvođače automobila, trendovi diktiraju proizvodne planove i modele. Tako su rijetki ostali privrženi svojim klasičnim načelima, poput aktera iz naše priče – Forda.


Marka koja je ostala privržena monovolumenskim modelima, a koliko im vjeruje govori i podatak brojnosti spomenutih modela u ponudi. Usprkos SUV groznici, Fordova obitelj Max vješto se nosi sa stalnim promjenama na tržištu. Kada se malo zamislimo i usmjerimo pogled na testirani C-Max, jasno nam je zašto je tako.

Treća generacija kompaktnog monovolumena C-Maxa, inače na Starom kontinentu trećeg najprodavanijeg Fordova modela iza Fieste i Focusa, vizualno je osvježena i izgledom približena ostalim Fordovim modelima, posebno Focusu i Mondeu. Zapravo, kad bolje razmislimo, svi modeli nose gotovo isto obilježje, prepoznatljivu masku čija sličnost s Aston Martinom (ni)je slučajna.

Redizajn je pridonio atraktivnosti, a izgled prati i agilni dvolitreni TDCi motor snage 150 KS. Najsnažniji dizelski motor u ponudi, zajedno s ručnim 6 brzinskim mjenjačem odlično se nosi s koju kilu težim vozilom. Prilično uvjerljiva isporuke snage u prijevodu ne donosi i glavobolju kada pomislimo na novčanik. Potrošnja se vrti na razumnih 7 litara, ponajviše gradske vožnje. Mjenjač možda nije najkraćeg hoda, ali oduševljava glatkoćom klizanja prilikom promjena brzina.

To je važna stavka kod svakog vozača, no još je bitnije istaknuti ovjes Fordova monovolumena. Definitivno govorimo o najboljem vozačkom monovolumenu u klasi. Podatak koji će mladi roditelji, posebno tate cijeniti. Vozačev radni prostor gotovo isti onom iz Focusa koristi multimedijski sustav nastao u suradnji sa Sonyjem koji na prvu djeluje pomalo komplicirano. Oni manje upućeni u tehnologije novog doba mogli bi imati problema s ponekim sitnim tipkama na zaslonu.

Razlog manje za veselje ipak je prostranost, za takav tip automobila ipak bi očekivali veliku komociju. Naravno, prednja sjedala pružaju popriličnu raskoš prostora, ali voljeli bismo da je stražnji red ipak nešto veći, skučenost za koljena ovdje je jedini razlog naše kritike.

Jednostavnost korištenja Forda teško je ne primijetiti, osjeti se u svakom elementu promišljeno prilagođen mladim obiteljima.
Primjerice, sjedala su obložena navlakama od tkanine koja omogućava lakše čišćenje od prljavštine nastale uslijed dječjeg nemara, prolijevanjem soka ili nanošenjem blata.

U konačnici, Fordov C-Max i dalje pripada vrhu ljestvica pripadajuće kategorije. Tome će svakako doprinijeti i njegovo realno cjenovno pozicioniranje. Početni model dostupan je za 129.900 kuna.

Ford C-MAX 2.0 TDCi Titanium
Motor dizelski, četiri cilindra Obujam 1997 cm3 Snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 o/min Najveći okretni moment 400 Nm pri 2.000 – 2.500 o/min Pogon na prednje kotače Mjenjač šesterostupanjski, ručni Spremnik goriva 60 l Dimenzije D/Š/V 4379/1828/1626 mm Ubrzanje 0 – 100 km/h u 9,5 s Najveća brzina 204 km/h Potrošnja 7,1 l/100 km CO2 114 g/km Prtljažnik 432 l Cijena 240.831