Riječ je, naravno, o električnim automobilima. No, niska cijena vožnje najprije zahtjeva veliku investiciju. Naša je ekipa provjerila koliko stoji običan auto na gorivo, a koliko električni .
Pročitajte i ovo
Bez prosvjeda
Tko je kriv za visoke cijene namirnica? "Platim kako mi kažu na placu i što sad mogu"
Cijene dosežu i 800 eura
Val poskupljenja zahvatio i domove za starije: "Čemu tolika cijena? Soba je ista, balkon je isti"
Najbrži električni automobil na svijetu našeg inovatora Mate Rimca najveći je hit elitnog sajma u Frankfurtu. Juri 300 na sat, a vrijedi kao najskuplji model Ferrarija. 'Proizvest ćemo samo 88 automobila. To je ekskluzivan proizvod i broj će biti ograničen zbog visokih troškova prozvodnje', rekao je Mate Rimac.
U Zagrebu je hit električna peglica iz garaže Tomislava Čubelića. Za samo 7 kuna može prijeći 100 kilometara. Tu su još i trabant i Buba. Zajedno jedini registrirani elektromobili kućne izrade.
'Ova tri auta smo tri prijatelja koja smo zajednički složili jedan drugome smo pomagali', rekao je Tomislav.
Ako želite nekakve solidne preformanse stoji od 50 tisuća pa nadalje. U tvorničkoj proizvodnji električni automobili još su uvijek skuplji od benzinskih. Cijena prosječnog gradskog automobila je 70 tisuća kuna. U 7 godina na benzin i održavanje ode oko 110 tisuća kuna. Konačan iznos je 180 tisuća kuna.
S druge strane električni u 7 godina potroši samo 11 tisuća kuna, ali stoji oko 230 tisuća. S ukupnih 241 tisuću kuna on je 61 tisuću kuna skuplji. 'Tehnologiji treba vremena da postane jeftina da postane masovnija i da se razvije u tom smjeru.to je zapravo ono što čekamo s elektroautomobilima', tvrdi Branimir Tomurad, glavni urednik Eko magazina.
Još jedan problem kod masovnog korištenja električnih automobila je nedostatak prateće infrastrukture. U cijeloj Hrvatskoj postoje samo dvije punionice električnih automobila. 'Samo si zamislite sada jednu zgradu u kojoj živi deset kućanstava i da svih tih 10 ljudi ima električni auto i da ga navečer dođu puniti. Više nitko ne bi imao struju za ništa, vešmašine bi stale, sve bi stalo', dodao je Tomurad.
Tek kad se tehnologija razvije, svi će se moći voziti jeftino i čisto, a ne samo nekoliko entuzijasta.