Volkswagen je objavio da ovog tjedna slavi 40. rođendan Golfa a slavlje se održava na najvećem sajmu oldtimera i vintage automobila u svijetu, na sajmu Techno Classica.


Volkswagen je ostavio svoj trag u povijesti mnogim modelima automobila, počevši od legendarne ''Bube'' do možda najpopularnijeg hatchback modela u svijetu, VW Golfa, koji je trenutno u sedmoj generaciji postojanja. Volkswagen Classic na ovogodišnjem Techno Classica sajmu oldtimera i prestižnih automobila u Essenu slavi veliku godišnjicu. Ove godine, naime, VW Grupa slavi veliki 40. rođendan Golfa!

Volkswagen Classic pripremio je cijeli niz aktivnosti kojima žele obilježiti povijest svojih automobila a na sajmu Techno Classica u Essenu predstaviti će neke doista senzacionalne modele iz svojih kolekcija vozila u Wolfsburgu i Osnabrucku.

Prva generacija VW Golfa počela se proizvoditi prije točno četrdeset godina na kanalu Mittelland u središnjoj Njemačkoj. Od uvođenja prvog Golf modela na tržište, Volkswagen je uspio prodati čak 30 milijuna jedinica.


Generacija 1
Prva generacija Golfa s proizvodne trake sišla je u svibnju 1974. godine. Golf Mk1 bio je automobil s prednjim pogonom, prednje smještenim motorom koji je na tržište plasiran kao zamjena za Volkswagen Beetle sa stražnje smještenim motorom sa zračnim hlađenjem i pogonom na stražnje kotače.

Kasnije je VW predstavio i druge iteracije Golfa, poimence sportski Golf GTI model (1.6 litreni N/A sa 110 KS), zatim dizelsku verziju, kabriolet verziju te pick-up model na temelju Golfa, poznati VW Caddy. Golf MK1 prodavao se kao Volkswagen Rabbit u SAD-u i Kanadi te kao VW Caribe u Meksiku. Osviježena verzija prve generacije Golfa proizvodila se u Južnoj Africi kao Citi Golf a proizvodnja je trajala od 1984. do 2009. Golf Mk1 prodan je u 6,72 milijuna primjeraka.


Generacija 2
1983. godine uvedena je druga generacija Golfa ili Golf Mk2 koja je donijela veći međuosovinski razmak i cjelokupno blago uvećane dimenzije te zaobljeniji dizajn u odnosu na izvorni model. Nešto kasnije, točnije 1985., pojavili su se prvi Golf modeli s pogonom na sva četiri kotača. Golf Mk2 prvi put je dobio i katalizator, ABS te servo volan.

GTi varijanta Golfa Mk2 imala je 1.8 litreni motor sa 8 ili 16 ventila, a isti taj motor sa dodatkom superpunjača i lijepih 160 KS mogli smo vidjeti u modelu G60. Golf Mk2 prodan je u 6,41 milijuna primjeraka.


Generacija 3
Nijemci su dočekali treću generaciju Golfa u kolovozu 1991. koji je ponovno narastao u odnosu na svog neposrednog prethodnika dok je međuosovinski razmak ipak ostao nepromijenjen. VW je uveo i nove pogonske jedinice i to prve dizelske motore s turbo punjenjem i izravnim ubrizgavanjem ili TDI motore, te 2.8-litreni VR6 motor.

Po prvi put u povijesti, 1993. godine u ponudi Golfa pridružila se i karavanska verzija, Golf Variant. Istovremeno je uveden i potpuno novi Golf Cabriolet koji je napokon zamijenio 13 godina stari kabriolet prve generacije.

Obujam GTi motora narastao je na 2 litre te je razvijao 115 odnosno 150 KS za varijantu sa 16 ventila. Golf Mk3 prodan je u 4,96 milijuna primjeraka.


Generacija 4
1997. uvedena je četvrta generacija Golfa koji ovog puta nije doživio kabriolet inačicu. Novi sportaš u modelskoj liniji Golfa došao je u obliku 3.2-litrenog VR6 modela s pogonom na sva četiri kotača poznatog kao ''R32'' koji je na tržište lansiran 2002. i koji je naslijedio legendarni 2.8-litreni VR6. Tu se našao i novi DSG automatski mjenjač sa dvije spojke.

Bitno je napomenuti da je tada uveden i famozni 1.8-litreni četverocilindrični turbo motor koji se koristio u mnogim modelima VW grupe a koji je danas obožavan od 'tuning majstora'. Golf Mk4 prodan je u 4,92 milijuna primjeraka.


Generacija 5
S dolaskom 21. stoljeća, stigla je i peta generacija koja je uvedena 2003. godine a glavna novost je bila nova PQ35 platforma na kojoj je automobil napravljen. Uskoro se pojavila i GTI verzija s 2.0-litrenim TFSI motorom potpomognutim radom turbo punjača koji je dostavljao 200 KS.

Kasnije je uveden i potpuno novi 1.4-litreni TSI turbo benzinac koji je kombinirao turbo punjenje i superpunjač. S tim motorom uveden je i novi 7-brzinski DSG mjenjač. Golf Mk5 prodan je u 3,27 milijuna primjeraka.


Generacija 6
Sljedeću generaciju Golfa, Mk6, proizvođač je temeljio na postojećoj PQ35 platformi koju je koristio i za Mk5. Ta je generacija javnosti službeno predstavljena na pariškom auto salonu 2008. godine a dizajnirao ga je Walter de Silva.

Golf R odbacio je stari 3.2 litreni N/A motor te posudio motor od Golfa GTi (2.0 litreni turbo) te uz manje preinake dostavljao 270 KS uz stalan pogon na sve kotače.


Generacija 7
Najnovija, sedma generacija VW Golfa predstavljena je krajem 2012. godine, ponovno na pariškom auto salonu a najvažnija promjena u odnosu na prethodnika jest korištenje nove MQB platforme koju Golf dijeli s drugim članovima VW Grupe poput Audija A3, SEAT Leona i Škode Octavije.

Volkswagen Golf danas je dostupan u svim mogućim varijantama, kao Golf TSI u području benzinaca, te Golf TDI i GTD koji predstavljaju dizelaše, te Golf TGI koji koristi komprimirani plin (CNG), dok se ponudi ekološki orijentiranih automobila pridružio s e-Golf inačicom koja koristi isključivo električnu energiju i Golf GTE plug-in hybrid modelom.

U sedmoj generaciji Golfa R možemo naći 2.0 litreni turbo motor koji istiskuje punih 300 KS uz stalan pogon na sve kotače.

VW GTI slavi 35. rođendan

Tko je brži: stari Golf GTI ili novi Golf TDI?


Volkswagen Golf tijekom svojih je četrdeset godina postojanja osvojio i mnoge nagrade. VW Golf osvojio je nagradu za svjetski automobil godine 2009. s Golfom šeste generacije te 2013. sa sedmom generacijom modela. Svaka nova generacija Golfa plasirala se unutar prva tri modela na europskoj nagradi za automobil godine a dva puta je Golf odnio i pobjedu i to Golf Mk3 1992. godine te Golf Mk7 2013. godine.

Tokom godina bilo je i puno konceptnih izdanja popularnog Golfa od kojih bi izdvojili VW Golf GTi W12 koji se temeljio na Golfu pete generacije a pod poklopcem je imao masivni 6.0-litreni W12 motor iz Volkswagena Phaeton.

Spomenuti 6-litraš bio je twin-turbo motor koji je u konačnici ukupno razvijao 650 KS. Golf GTI W12 imao je stražnji pogon a za prijenos je koristio 6-stupanjski automatski mjenjač. Karoserija automobila morala je biti znatno izmijenjena da bi se mogao udomiti veliki motor, a uz proširenja karoserije ubačen je i stražnji spojler za bolju upravljivost. Inženjeri su motor smjestili u sredinu automobila s ciljem unapređivanja trakcije.

Sve u svemu, prošlo je punih četrdeset godina od kada smo prvi puta ugledali 'Das auto'. Bilo je tu svega, od promašaja do fenomenalnih uradaka u obliku R32 modela ili novog GTE hibrida. Automobil je prodan u više od 30 milijuna jedinica što sigurno dokazuje njegovu kvalitetu i postojanost. Sretan rođendan Golf!

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.