No aktualni model nije te sreće. Konkurenti su se rapidno umnožili, i na RAV4 napadaju raznim oružjem. Najefikasnijim se pokazala cijena, jer su povoljni korejski kompaktni SUV-ovi uspjeli odgristi velik dio tržišnog kolača. A sada kreću još agresivnije.
IX35 jedan je od najozbiljnijih pretendenata na mjesto kralja klase. Na prvi pogled, ima sve: izgled, unutarnje vrijednosti, odličnu cijenu i svježinu. RAV4 s druge strane iza sebe ima već četiri godine tržišnog staža, ali i dozu nove energije koju mu je donio nedavni redizajn. U Toyoti su pritom posegnuli za klasičnim receptom: novi odbojnik, prednja i stražnja svjetla, poklopac motora i naplatci.
S druge strane IX35 napada kao potpuno nov proizvod i to je njegova velika prednost. Dizajn je vrlo atraktivan i mladenački, agresivan, s brojnim sportskim obilježjima, i zaista privlači pažnju. To je sasvim očekivano kod ovakvih noviteta, no vrijeme će pokazati je li taj vau-efekt dovoljno snažan da iste reakcije izaziva i nakon samo godinu, dvije nakon početka proizvodnog ciklusa.
U unutrašnjosti nema značajnijih promjena. Redizajnirani RAV 4 je ovdje gotovo identičan prethodniku. S druge strane IX35 djeluje svježije, razigranije, ali i ergonomski urednije. Ipak, niti ovdje dojam nije savršen, jer nailazimo na tipične korejske boljke - detalje od jeftine plastike.
Automobili su prilično sličnih vanjskih dimenzija. Hyundai je oko sedam centimetara duži, no na prednjim ili stražnjim sjedalima nije vidljiva neka osjetnija razlika u korist Koreanca. Njegov višak centimetara jasno je vidljiv tek u prtljažniku, koji je sa 465 litara za 55 litara raskošniji od onog u Toyoti.
Iako su redizajnirali automobil, u Toyoti nisu ponudili neke značajnije promjene u pogledu motorizacije. Tako je najsnažniji dizel ostao 2,2-litarski D-CAT sa 177 konjskih snaga, no njega nije moguće kombinirati s automatskim mjenjačem, tako da testirani primjerak pokreće slabija inačica sa 150 konja, uz pogon na sva četiri kotača. Hyundai, s druge strane, na našem tržištu nudi samo jedan dizelski motor. Riječ je o novorazvijenom snažnom dvolitrašu koji razvija 184 konja. Moguće ga je kombinirati s automatskim i ručnim mjenjačem te s pogonom na dva ili četiri kotača.
Pa iako je osjetno snažniji, Hyundaijev dizel je samo neznatno žedniji od Toyotinog. Usporedimo li izvedbe s ručnim mjenjačima razlika se mjeri u rasponu od dva do tri decilitra. No isto vrijedi i za performanse. Hyundai je s osjetno snažnijim motorom podjednako brz kao i Toyota. Razlog – stotinjak kilograma veća masa i drugačiji omjeri u mjenjaču.
U pogledu udobnosti u vožnji, pobjednik je Toyota. Njen se ovjes doima osjetno sofisticiranijim i bolje se nosi s neravninama bez obzira radi li se o vožnji po asfaltu ili izvan njega. I po pitanju dinamičkih svojstava u prednosti je Toyota. Ovjes se nešto bolje nosi s brzim zavojima, a i upravljač je izravniji i pruža mnogo više povratnih informacija.
U pogledu cijene jasan pobjednik je Hyundai. Usporedimo li top modele s pogonom na sve kotače i najjačim motorima, razlika u korist IX35 je čak 76 tisuća kuna. Uz napomenu da u tom slučaju Hyundai ima, a Toyota nema automatski mjenjač. Kod osnovnih dizelaša s pogonom na dva kotača, razlika je još uvijek 26 tisuća kuna, s time da je osnovni Hyundai bolje opremljen.
Konačno, Hyundai je potpuno nov automobil, a Koreanci su se posebno potrudili zapapriti konkurenciji, prije svega dizajnom i cijenom. U tim je kategorijama IX35 jasno ispred Toyote, no i iskusni igrač ima svoje prednosti koje Hyundai ipak nije uspio dostići. Čije su pak prednosti veće, najbolje će pokazati tržišna utakmica.
Emisiju Automotiv gledajte nedjeljom, u jutarnjem terminu programa Nove TV.