Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Šale o tome da su vozači skupocjenih automobila u prosjeku manje savjesni, relativno su česte. Lijepim riječnikom govoreći, slične šale govore kako će unatoč odličnim kočnicama, BMW obično stati uz nagli trzaj. Slično je pokazala i studija sa Sveučilišta Berkeley.


Paul K. Piff, istraživač s Instituta za osobnost i socijalna istraživanja, Sveučilišta Berkeley, proveo je studiju o vozačkim navikama i njihovoj povezanosti s bogatstvom. Studija je objavljena u stručnom časopisu The Proceedings of the National Academy of Sciences i u njoj su sudjelovali vozači i pješaci.

Vezani članci Slika nije dostupna [VIDEO] BMW predstavio M4 GTS Slika nije dostupna Predstavljen BMW 3.0 CLS Hommage R

>> Ljubaznost vozača iz godine u godinu raste

Zakon u Kaliforniji nalaže da vozači moraju obavezno stati na pješačkom prijelazu i propustiti pješake, a Piff i njegovi suradnici odabrali su jedan takav prijelaz te se dali u promatranje. Kako bi se pojavljivali pješaci, Piff i njegov tim bilježili bi reakcije vozača, a na taj su način zabilježili reakcije 152 vozača.

Tim je promatrao i raskrižje dvije ulice sa znakom 'STOP' te su bilježili vozači kojih automobila bi oduzimali prednost na tom križanju. Pratili su 274 automobila i otkrili kako, što je skuplji automobil, vozači istih će vjerojatnije oduzimati prednost drugim vozačima.

Piff i njegov tim kategorizirali su izgled i vrijednost automobila od 1 do 5, gdje je jedinica predstavljala stare i dotrajale automobile, a petica vrhunske modele automobila.

Osam od 10 vozača automobila je učinilo pravu stvar u oba promatranja, no istraživači su otkrili kako vozači skupocjenih automobila češće krše prometna pravila od vozača dotrajalih automobila.

'U našoj studiji pješačkog prijelaza, niti jedan vozač dotrajalog automobila nije oduzeo prednost pješaku. Uvijek bi stali i propustili ih. No, Piffov tim je otkrio kako i spol ima ulogu u ponašanju vozača pa tako muški vozači, češće nego ženski, ne propuštaju pješake. Zanimljivo je nadalje, kako vozači oba spola radije propuštaju ženske pješake od muških.

Međutim, Piff je naznačio i vozači kojih automila su se najgore ponašali na cesti. 'Vozači BMW-a su najgori', zaključio je. U kategoriji automobila višeg statusa, odnosno onoj ispod luksuzne kategorije, najgorima su se pokazali vozači hibridne Toyote Prius, prenosi New York Times.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook