Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Audi je svojim Q5 Hybrid Quattro modelom želio ponuditi hibridni model koji njeguje Audijev tipičan sportski karakter. Novi model trebao bi biti revolucionaran proizvod u području električne mobilnosti za ovog proizvođača.


Audi Q5 Hybrid dolazi u L.A. a neposredno prije samog auto showa, koji službeno otvara vrata 17. studenog, počeli su se pojavljivati i brojni detalji o serijskoj verziji eko modela ovog njemačkog proizvođača.

Vezani članci Slika nije dostupna Lexus LF-Gh hibridni koncept Slika nije dostupna RENNtech GLK350

Audi Q5 Hybrid Quattro ima vrlo inteligentni kontrolni sustav koji obradom podataka određuje idealnu radnu strategiju ovisno o uvjetima vožnje i dozvoljava rad hibrida ili obnavljanje energije na najučinkovitiji mogući način.

Tako pri vožnji zavojitim cestama pri čemu je potrebno često kočenje i ubrzavanje kontrolni sustav automobila sam uključuje električni pogon, obnavlja razinu energije ili prebacuje na hibridni sustav, ovisno o trenutačnim potrebama.

Vožnja pri većim brzinama, na primjer na cestama van grada ili autocestama, moguća je uz korištenje električnog i standardnog benzinskog motora koji se savršeno izmjenjuju i nadopunjavaju.

Q5 snagu crpi iz 2.0-litrenog TFSI benzinskog motora s 208 KS kojeg nadopunjava električni motor od 33 kW (44 KS) čija se baterija nalazi ispod prtljažnog prostora. Motor je uparen s 8-stupanjskim tiptronic automatskim mjenjačem. Kao i kod drugih Q5 modela, i ovaj hibridni model imati će pogon na sva četiri kotača preko standardnog Quattro sustava.

Koristeći isključivo električni pogon, hibridni Q5 može dostići brzinu od 100 km/h. Ipak, autonomija tog istog električnog motora je svega 3 kilometra (pri vožnji do 60 km/h).

Audi je u hibridnom terencu ponudio i takozvani 'S mode' koji omogućava simultani rad oba motora pri čemu je izlazna snaga 241 KS i 480 Nm okretnog momenta.

Što se tiče promjena u unutrašnjosti možda najuočljivija je redizajnirana ploča s instrumentima koja sada sadrži mjerač za snagu baterije koji zapravo izgleda kao kazaljka za gorivo te jedan veći instrument koji govori koristi li automobil snagu iz motora, baterije ili pak obnavlja energiju putem sustava regenerativnog kočenja. Na instrumentnoj ploči također se nalaze i podaci o prosječnoj potrošnji goriva i koliko se energije obnovilo tijekom vožnje.

Razlika između standardnog Q5 i hibridne verzije vrlo je diskretna i vidljiva po malim pločicama na kojima piše hybrid, zatim na ekskluzivnom Hybrid logotipu te 19-inčnim aluminijskim naplatcima s 10-krakim dizajnom. Audi uz novi model također nudi i ekskluzivnu novu boju 'Polar Silver'.

U ovom trenutku još nema službenih podataka o potrošnji goriva ili emisiji štetnih plinova, međutim ono što jest poznato je da Audijev hibridni SUV može ubrzati od 0-100 km/h za 7,1 sekundu i doseći brzinu od 222 km/h.

Novi Audi Q5 Hybrid Quattro je automobil koji gotovo da i nema izravne konkurencije. Mogli bismo usporediti uobičajenu konkurenciju standardnog Q5 na hibridnu verziju, ali Volvo XC60 i Mercedes GLK koji bi spadali u tu kategoriju još uvijek nisu u ponudi s hibridnim sustavom. Hibridna inačica Q5 trebala bi stići u salone krajem 2011.