Recenzija

Kad se crni policajac ubaci u Ku Klux Klan: Nevjerojatna istinita priča koja nikog ne ostavlja ravnodušnim

Crni član Ku Klux Klana (Foto: Profimedia) Crni član Ku Klux Klana (Foto: Profimedia) Foto: Profimedia

Američkoj Akademiji filmskih umjetnosti i znanosti ove godine nitko neće moći prigovoriti kako će ovogodišnja dodjela Oscara biti “prebijela” i nedovoljno raznovrsna.

Za najbolji film između ostalih se bore meksičko-američka crno-bijela art drama “Roma”, ali i “Crna Pantera”, prvi film o superjunacima nominiran za Oscara za najbolji film.

Pogledaj i ovo Miljenica (Foto: Screenshot) "Miljenica" Svako poglavlje za jednog Oscara: Iščašena drama kraljevskog dvora u deset poglavlja

U tom se društvu našao i „Crni član Ku Klux Klana“, drama Spikea Leeja temeljena na istinitim događajima kad je 70-ih godina Ron Stallworth (John David Washington) postao prvi afroamerički detektiv koji služi u policijskoj postaji u Colorado Springsu. Uz pomoć iskusnijeg kolege Flipa Zimmermana, Stallworth se prevarom inflitrirao u zloglasni Ku Klux Klan te poremetio njihove planove.

Holivduske kladionice predviđaju kako će se tijesna borba za Oscara u kategoriji najboljeg filma voditi upravo između “Rome” i “Crnog člana Ku Klux Klana”. Ukupno je zaradio čak šest nominacija tako da mu se uz onu za najbolji film smiješe i Oscari u kategorijama najboljeg redatelja (Spike Lee), sporednog glumca (Adam Driver), adaptiranog scenarija (Spike Lee, David Rabinowitz, Charlie Wachtel i Kevin Willmott), montaže (Barry Alexander Brown ) i glazbe (Terence Blanchard).

Baš kao i svi ostali filmovi Spikea Leeja, i “Crni član Ku Klux Klana” bavi se rasnom tematikom te propituje način na koji policija pristupa rasno motiviranim zločinima.

Sama priča zvuči pomalo nevjerojatno, što i ne čudi, uzmemo li u obzir da su pojedini kritičari filmu zamjerili dozu povijesnih netočnosti. Radnja je tako značajno dramatičnija od načina na koji su događaji opisani u memoarima Rona Stallwortha, a i vrijeme radnje pomaknuto je sedam godina unaprijed.

Unatoč tome, „Crni član Ku Klux Klana“, zabavan je socijalno angažiran film kroz kojeg Lee progovora o današnjoj podijeljenoj Americi te upozorava kako se od 70-ih naovamo nije puno toga promijenilo. Šokantno je vidjeti količinu mržnje i rasizma koju šire članovi KKK-a prije 50 godina, no šokantnije od toga su posljednje scene filma koje prikazuju stvarne snimke rasističkih skupova bijelih suprematista održanih u Charlottesvilleu 2017. godine .

Iako se radnja filma odvija prije gotovo pola stoljeća, Spike Lee kroz svoj najnoviji uradak uspio je dati oštru kritiku politike aktualnog američkog predsjednika Donalda Trumpa. Često više zastrušujuć nego smiješan, “Crni član Ku Klux Klana” provokativan je politički angažiran film koji kroz prizmu jedmog nevjerojatnog povijesnog događaja ukazuju na goruće problem današnjice.

Tko je sve nominiran za dodjelu nagrada Oscar 2019 pogledajte OVDJE.