Google će pomoći francuskim novinskim organizacijama da povećaju svoj prihod od internetskog oglašavanja i osnovati fond od 60 milijuna eura za financiranje inovacija u digitalnom nakladništvu, čime je riješen spor treba li Google plaćati objavu novinskih sadržaja u rezultatima svojih pretraga.
Pročitajte i ovo
Opsadno stanje
Užas u Francuskoj: Više osoba ubijeno u pucnjavi u migrantskom kampu
Kriza u zemlji
Francuska ima novog premijera: Ovo je čovjek kojeg Macron postavlja na čelo Vlade
>> Objavljena nova karta Sjeverne Koreje s ucrtanim radnim logorima
Sporazum, koji su u petak objavili francuska vlada i Google, novinskim će kućama dati pristup platformama za oglašavanje na vodećem internetskom pretraživaču.
Čitatelji i europski nakladnici zatražili su od vlada Francuske, Njemačke i Italije da primoraju Google na plaćanje a tvrtka je zaprijetila da, ako joj bude naplaćivano za sadržaj, neće indeksirati europske novinske stranice.
Tvrtka je u petak rekla da dogovor s Francuskom znači da neće morati plaćati za kratke izvadke koji se pojavljaju na Googleovom pretraživaču. Francuska je imenovala posrednika za vođenje pregovora s francuskim nakladnicima a oni su ocijenili da je dogovor 'sretan zaključak' spora.
Na potpisivanju sporazuma s Holandeom u Elizejskoj palači bio je izvršni predsjednik Googlea Eric Schmidt. 'Naši pretraživači generiraju milijarde klikova mjesečno a naša oglašivačka rješenja, u koja smo uložili milijarde dolara, njima pomažu zaraditi na tom prometu', napisao je glede tog sporazuma Schmidt na Google Blogu.
Sporazum će omogućiti medijskim kućama da iskoriste Googleove oglašivačke platforme koje uključuju Ad Sense i AdMob za mobitele. Google mjesečno nakladnicima u svijetu upućuje oko šest milijardi klikova što predstavlja veliki potencijal za zaradu prodajom reklama koje se postavljaju uz sadržaj i privlačenjem novih čitatelja. Klikom na reklamu generira se prihod koji će se dijeliti no još nije poznato kako. Očekuje se, međutim, da će veći dio ići francuskim nakladnicima.
Rast pretraživača kao instrumenta za nalaženje infromacija utjecao je na nakladnike u cijelom svijetu a Francuska je jedna od zemalja koje nastoje zaštiti svoje medijske organizacije i njihov proizvod. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook