''Ovo je gotovo novi most s obzirom na sve što je učinjeno'', kazao je zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević nakon što je otvorio Savki most i prošetao njime.
''Radi se o mostu starom više od 80 godina, nikada nije obnovljen kao sada. Radovi će nastaviti u sljedećim mjesecima, međutim most možemo otvoriti danas. Bitan je za promet pješaka i biciklista, olakšat će kretanje. Također je zaštićeno kulturno dobro i obnova je rađena da i dalje tako bude. Konstrukcijski je ojačan, otporniji na potrese”, istaknuo je Tomašević i dodao da se nastavlja s obnovom i ostalih zagrebačkih mostova.
Zagreb čekaju novi radovi na mostovima
Do kraja mandata je cilj potrošiti 400 milijuna na obnovu mostova, a sve će se financirati iz gradskog proračuna i europskih fondova te u suradnji s resornim Ministarstvom, kazao je: ''Mogu najaviti radove u Domovinskom mostu, planiramo nastaviti radove na Mostu slobode, i uskoro idemo na nove radove na Jadrankom mostu za jedno mjesec dana. Zatvorit ćemo jednu traku pa molim građane da budu strpljivi''.
U 2023. i 2024. planira se održavanje Podsusedskog mosta sa 16 milijuna kuna, Jadranskog mosta sa 60 milijuna, nastavak obnove Mosta slobode 90 milijuna kuna i Mosta mladosti u 2025. s još 50 milijuna kuna.
Prošle godine su obavljeni radovi na Jankomirskom mostu i na Mostu mladosti gdje je uloženo 80 milijuna kuna, dok bi radovi na Domovinskom mostu, gdje je uloženo 13,5 milijuna kuna, trebali završiti sljedećeg mjeseca. Ove se godine nastavljaju radovi na Mostu slobode i na Jadranskom mostu gdje će se, od slijedećeg mjeseca, obnavljati jedna traka tako da neće biti zatvoren, ali će biti smanjena protočnost.
Radovi se odvijaju i na nadvožnjaku Avenije Većeslava Holjevca i trajat će do lipnja te će koštati četiri milijuna kuna, a u lipnju počinju radovi na izvanrednom održavanju mosta na Zagrebačkoj cesti te na Jadranskoj aveniji u vrijednosti od sedam milijuna kuna.
Obnova starog Savskog mosta u Zagrebu trajala je više od godinu dana, a stanovnici i stanovnice ne samo Kajzerice i drugih novozagrebačkih naselja, nego i ostali Zagrepčani i Zagrepčanke jedva su dočekali kraj radova na jedinom mostu u metropoli namijenjenom isključivo pješacima i biciklistima.
U sklopu obnove izvedeni su oko 28 milijuna kuna vrijedni radovi ugradnje armirano-betonske ploče, opreme mosta, hidroizolacije, asfalta, rubnjaka, odvodnje, a ugrađene su i nove pješačke ograde, zamijenjeni teško oštećeni čelični elementi rasponskog sklopa te sekundarni nosači ispod betonske ploče.
Most je dugo bio zapušten i opasan za prolaznike, a prije obnove godinama nije bio održavan premda je jedan od najstarijih u Zagrebu. Podsjetimo, otvoren je 1939. godine, a sagrađen je prema projektu petrinjskog inženjera Milivoja Frkovića i građen na stupovima starog, takozvanog Crvenog mosta iz 19. stoljeća. Od 1975. godine je pod spomeničkom zaštitom, a do početka osamdesetih bio je u upotrebi i za automobile.
Što se tiče novih mostova u Zagrebu, to ovisi o strategiji prometnog razvoja, podsjetio je gradonačelnik: ''Otvaranje novih mostova ne rješava nužno cestovni promet u gradu. Nama treba nova razumna strategija prometa u gradu Zagrebu, odnosno kako da se više stavi naglasak na javni prijevoz, da se više ulaže u biciklističku infrastrukturu te u pješački promet. Na taj način bi mogli smanjiti sve veći i veći udio automobila u zagrebačkom prometu".
U gradu nema bijelog štrajka
Tomašević je najavio i da će se promotivna cijena Žičare Sljeme produljiti do kraja travnja.
Kada je pak riječ o ostalim gradskim temama, nezobilazna među njima su otkazi u Zagrebačkom holdingu, a kojima se protivi dio sindikata. Tomašević je istaknuo da je cilj da ZG Holding pruža što bolju kvalitetu usluga u gradu.
''Pred Upravom je veliki zadatak da gubitke pretvori u pozitvnu nulu kako bi se iduće godine moglo vratiti postojeće dugove'', kazao je te istaknuo da se sve radi u skladu sa zakonom kao poruku na navodne kritike z SDP-a.
Vezano, naime, uz tvrdnje šefa zagrebačkog SDP-a Viktora Gotovca, koji je, osvrćući se na činjenicu da se na popisu viškova radnika i članovi SDP-a, rekao da neće braniti ljude s popisa zbog članstva u stranci, već da će se boriti za zakonitost procesa, Tomašević je poručio: ''Ne mislim ga pokušati interpretirati. Mi smo dobili direktan mandat od građana Zagreba, mi smo skupština gradskih poduzeća i tako se ponašamo, a ovo utvrđivanje viškova radnika je samo trećina ušteda koje se trebaju napraviti ove godine''.
Dodao je i da kontinuirano razgovara s Gotovcem, a što se tiče današnjega prosvjeda koji će podržati dio sindikata, Tomašević je rekao da je na popisu bio 541 radnik, a sada ih je 447 te je naglasio: ''Na tom popisu nema čistačica ni zaštitara''.
Naglasio je da je ''proces savjetovanja sa sindikatima bio konstruktivan'' te da se ''utvrđuje o kojem se višku radnika radi kako bi se Zagrebački holding stabilizirao''.
Komentirao je i informacije o navodnom masovnom bijelom štrajku te odbacio takvu mogućnost: ''Nemamo takvih informacija. Danas postoji prosvjed manjeg dijela sindikata, a što se tiče bijelog štrajka - on ne postoji i ne ugrožava poslovanje Holdinga''.
Pročitajte i ovo
POGLEDAJTE VIDEO
Rupa na pješačkom mostu otvorila Pandorinu kutiju sigurnosti mostova u Zagrebu: Ministarstvo graditeljstva šalje inspekciju
Pročitajte i ovo
prelazi ga tisuće građana dnevno
Zagrebački Savski most je u katastrofalnom stanju, pogledajte fotografije njegove čelične konstrukcije
Grad prodaje Plinaru?
Što se tiče prodaje Gradske plinare o čemu se šuška već mjesecima, Tomašević je kazao: ''S obzirom na probleme u kojima je Plinara, traži se opcije kako da se izvuče iz problema, a da to ne ugrozi poslovanje Holdinga. Naručili smo dubinsku analizu koja će pokazati koje sve opcije postoje i nakon toga ćemo razgovarati s koalicijskim partnerima i predstaviti javnosti najbolje rješenje. To će trajati mjesecima''.