Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Komercijalizacija

Počela nova utrka za put na Mjesec, karta 'pišljivih' 1,5 milijardi dolara

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Tim bivših NASA-inig šefova želi pokrenuti komercijalne letove na Mjesec i nazad, uz 'pristupačnu' cijenu od svega 1,5 milijardi dolara.

Za navedenu cijenu, nudi se zemljama i bogatim osobama da na nekoliko dana, na Mjesec pošalju dvije osobe, bilo radi istraživanja, ili radi prestiža, prenosi agencija AP.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Priznao?! Legendarni astronaut: Na putu prema Mjesecu vidio sam NLO Slika nije dostupna Misterij nestalog aviona Kako se može izgubiti nešto veliko poput putničkog zrakoplova?

>> Tajni plan: Amerikanci htjeli nuklearkom 'raznijeti' Mjesec

Biznis koji su bivši NASA-ini šefovi pokrenuli zove se Golden Spike Co. i jučer je predstavljen javnosti, no neki stručnjaci sumnjaju u financijsku moć te tvrtke u ostvarenju zadanog cilja - nove ljudske misije na Mjesec.

Odnedavno u svijetu postoje deseci privatnih tvrtki koje žele komercijalizirati put u svemir, no samo će neke, ako uopće ijedna, opstati. Tako je to u bilo kojem poslu, zaključio je Johnatan McDowell, astronom s Harvarda, koji prati lansiranja u svemir na globalnoj razini. 'Ova misija vjerojatno neće biti jedno od onih koje će uspjeti', rekao je McDowell.

NASA-in posljednji let na Mjesec dogodio se na današnji dan, točno prije 40 godina, a SAD je jedina zemlja u svijetu koja je poslala ljude na Mjesec te tako pobijedila u svemirskoj utrci s Rusijom. Otad je za Zemljin prirodni satelit postojao samo sporadičan interes oko novih misija s ljudskom posadom.

Golden Spike Co. već je obavio razgovore s više svjetskih zemalja, koje su pokazale interes za njihov poslovni prijedlog. Predsjednik te tvrtke, Alan Stern, istaknuo je kako ga zanimaju zemlje poput Južne Afrike, Južne Koreje i Japana. Za let na Mjesec interes je pokazao i jedan bogataš, no Stern nije htio otkriti o kome se radi te je ponovio kako njegova tvrtka primarno cilja na posao s drugim državama.

'Nije stvar u tome tko će biti prvi, već da se svi pridruže klubu onih koji su otišli na Mjesec. Mi na neki način nastavljamo tamo gdje je NASA stala 60-ih godina prošlog stoljeća. Mi ćemo to komercijalizirati nakon 2020.', rekao je Stern.

Stern je dodao kako će njegova tvrtka kupiti postojeće rakete i kapsule za lansiranje sa Zemlje, a ono što će morati sami razviti jest novo svemirsko odijelo te letjelicu sposobnu za slijetanje i polijetanje s Mjeseca. Procijenio je kako bi prvo lansiranje misije na Mjesec njegovu tvrtku moglo koštati između sedam i osam milijardi dolara.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene