Kontakt s podmornicom Titan, koja je krenula u obilazak Titanica, izgubljen je u nedjelju, sat i 45 minuta nakon zarona.
Podmornica duljine 6,7 metara izgubila je kontakt s obalnom stražom točno 15 minuta prije nego što je trebala doći do Titanica. Pretpostavlja se da je zbog pritiska došlo do implozije, odnosno rasprsnuća.
Titan je krenuo prema Titanicu i tamo ostao, a nesreća se očito i nije mogla spriječiti. "Popustila je konstrukcija čvrstog trupa podmornice, najvjerojatnije uslijed zamora materijala i zbog velikog pritiska došlo je do implozije - ona se sva stisnula i nije ništa od njih ostalo", rekao je za Dnevnik Nove TV Mislav Brlić, direktor tvrtke za izgradnju.
Pročitajte i ovo
Zatražen istražni zatvor
Otac pregažene djevojke na Bundeku iznio svoju stranu priče: "Nisu bili alkoholizirani, nisu snimali priloge"
I nestali su u trenu. Proces implozije suprotan je eksploziji. Na većoj dubini veći je i pritisak vode. Na 10 metara dubine dobije se jedan atmosferski pritisak. Silinu implozije slikovito objašnjava fizičar Saša Ceci.
"Sjećate se priljepaka za krpe i ručnike - rade na vakuum. Ako ste ikad probali s pločice ako je dobro učvršćena potegnuti, popriličnu silu upotrijebimo i ne možemo nikako odvojiti, a to je samo jedna atmosfera. Tamo ih ima 400 i guraju na svaki dio podmornice izvana", objasnio je.
Pročitajte i ovo
Prvi službeni posjet
Plenković nakon sastanka s Brnabić: ''Smatramo da se stvara ozračje da počnemo rješavati pitanja koja nas opterećuju''
Petero putnika krenulo je samouvjereno u ekspediciju koja ih je stajala života.
"Svaki naš objekt koji napravimo testiran je na neka opterećenja, neke dubine i stalno se testira jesu li se pojavila još neka oštećenja. Tu je sigurnost najvažnija", dodao je Ceci.
Pretpostavlja se da podmornica nije imala sve potrebne sigurnosne mjere. Za turističke podmornice u većini svijeta vrijede ista jasna i rigorozna pravila. Osim u posljednjem slučaju.
"Oni su iskoristili činjenicu da su tu međunarodne vode i tu im nitko ništa nije mogao zabraniti niti ih nadzirati", objasnio je Brlić.
I stručnjak koji je radio na podmornici Titan nije dao zeleno svjetlo za veću dubinu i pod cijenu otkaza.
"Uvijek je na površini jedan prateći brod koji ima barokomoru i spojen je kablovima na turističku podmornicu. Uvijek mora biti komunikacija, ovdje ničega od toga nije bilo", nastavio je Brlić.
Sigurnosne mjere imale su čak i podmornice muzejskog primjerka, posebna odijela i komunikaciju u slučaju opasnosti. Po svim uputama struke radi se i moderna podmornica za 48 putnika koja će istraživati hrvatsko podmorje, ali nikako na četiri tisuće metara - već najviše do 60 metara dubine.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.