Obavijesti Video Pretražite Navigacija
kako se zaštititi

Objavljen Vodič za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima

Vodič za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima
Vodič za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima Foto: HUDI
Hrvatska udruga digitalnih izdavača objavila je Vodič za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima.

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) objavila je vodič za članove o suzbijanju tužbi u medijskim sporovima. Vodič je namijenjen članovima HUDI-ja kako bi se preventivno znali zaštititi od tužbe, odnosno pripremiti za nju.

Vodič pokriva širok raspon tema, uključujući odvjetničke tarife za vođenje sporova, kako ne dobiti tužbu, a napisati dobar tekst, što prvo gledati kad se zaprimi tužba na medij, razlike između tužbe protiv odgovorne osobe i pravne osobe. Nadalje, vodičem su pokriveni bitni zakoni, rokovi u medijskim sporovima te odgovornosti glavnog urednika, novinara i izdavača.

"Kao i kod drugih vrsta sudskih postupaka, prevencija i znanje su uvijek najbolji način zaštite. Statistika pokazuje da su postupci protiv nakladnika i novinara kontinuirano na visokim razinama i ozbiljno ih opterećuju, i financijski i operativno. Istovremeno, radi takvih postupaka, trpe i novinarske slobode i razina neovisnosti novinara. Zato je, iz pozicije Udruge, bilo važno pružiti temeljne informacije o najproduktivnijim načinima zaštite, radnjama koje trebaju poduzeti prije objave novinarskog priloga, kao i osnovne informacije o tome kako se braniti i što poduzeti ako do postupka ipak dođe. Ideja je informirati članove o strukovnim i zakonskim pravima i obavezama, i tako pridonijeti njihovoj razini sigurnosti", poručila je odvjetnica Vanja Jurić.

Pročitajte i ovo Donika Gervalla-Schwarz Zlosutna izjava Zastrašujuće upozorenje političarke: "Doći će do novog rata na Balkanu"

Cilj Vodiča pomoći je HUDI članovima da zaštite svoja prava u slučaju sporova zbog povreda prava osobnosti te suzbijanje SLAPP tužbi. Vodič pruža sveobuhvatan pregled pravnih aspekata podnošenja tužbe u medijskom pravu i pomoći će HUDI članovima da donose informirane odluke.

"Najbolji način za izbjegavanje tužbi je profesionalno raditi svoj posao. Kad pišemo točno i objektivno, provjeravamo informacije, tražimo reakciju druge strane imat ćemo više vremena za pisanje jer ćemo manje morati šetati po sudovima. Nažalost, često smo svjedoci i tužbi kojima je cilj zastrašivanje novinara i cenzura, ali to nas ne smije spriječiti da i dalje pošteno i odgovorno radimo svoj posao. Mi na portalu DNEVNIK.hr puno pažnje posvećujemo provjeravanju činjenica jer smatramo da je, unatoč gladi za informacijama odmah i sad, važnije da je informacija točna, a ne najbrža. Nadam se da će i ovaj Vodič biti podsjetnik svima kako treba pristupiti poslu da se ne bi događale pogreške, ali i pomoć u slučaju kad se pogreške ipak dogode", Lana Ružičić, glavna urednica portala DNEVNIK.hr.

Pročitajte i ovo Predsjednik Zoran Milanović Stigao na Hvar Milanović o kupnji francuskih aviona: "To je stvar prestiža, ali je skupo. Izgledaju sjajno i služit će nekima kao predizborna platforma"

U medijskim sporovima, odgovornost za objavljene informacije može se snositi na više razina. Da bi smanjili rizik od tužbi, Vodič započinje s preventivnim mjerama koje mediji mogu poduzeti. Mjere su svima poznate, ali podsjećamo: točno i objektivno izvještavanje, pažljiva provjera činjenica, davanje prilike drugoj strani da se očituje te objavljivanje ispravka ili odgovora na zahtjev.

U izradi Vodiča za suzbijanje tužbi u medijskim sporovima sudjelovali su članovi Radne skupine za zakonodavstvo i regulativu koju predsjeda Martina Maldini Veronek iz Plantae Consultinga, a članovi su Dario Markas i Leo Goja iz Styrie, Igor Cenić iz Hanza Medie, odvjetnica Vanja Jurić, u ime Index Promocije, Mladen Basač iz RTL Hrvatska,odvjetnica Ivana Vukinovac Gelo u ime Nove TV i Lana Ružičić, urednica portala DNEVNIK.hr (Nova TV), Mirela Hegediš i Siniša Đuranović iz Tportal-a, Petar Pavić iz Red View Media, Goran Jarić iz Netokracije, te Dražen Tomić iz ICTbusiness.info.

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) vodeće je strukovno udruženje za okupljanje online medija i svih ostalih industrija koje sudjeluju u digitalnom oglašavanju. Osnovali su je Hanza Media, Index promocija, Nova TV, RTL Hrvatska, Styria i Telegram Media Grupa.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene