Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Mila Jelavić upozorila na reklamiranje upućeno djeci

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Pravobraniteljica za djecu Mila Jelavić pozvala je danas oglašavače, medije i roditelje da naprave sve kako bi izbjegli agresivno ili negativno reklamiranje upućeno djeci, osobito u predblagdansko vrijeme kada je javnost posebno izložena svakakvim reklamama.


Djeca su ciljana skupina industrije oglašavanja od najmlađe dobi, a prema nekim istraživanjima, do osme godine života djeca samostalno donose većinu svojih odluka o kupovini, kaže se u priopćenju pravobraniteljice za djecu.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Izgubilo se previše vremena Djeca sve ugroženija, registra pedofila nema Slika nije dostupna Izvješće pravobraniteljice za djecu Oporba: 'Vlada doprinosi umjesto da suzbija kršenje dječjih prava'

Psiholozi ističu kako agresivna promidžba usmjerena prema djeci šteti osjećajima koje imaju prema sebi samima i uči ih da presudnima smatraju materijalna dobra.

Zakon o zaštiti potrošača propisuje zabranu 'oglašavanja koje prouzrokuje ili bi moglo prouzročiti tjelesnu, duševnu ili drugu
štetu u djece, koje djeci upućuje poruke i dijelove poruka kojima se iskorištava ili zlorabi, ili bi se mogla zlorabiti, njihova lakovjernost ili pomanjkanje iskustva'.

Direktiva Europske komisije iz 2005. kao agresivno poslovno
djelovanje izričito navodi 'uključivanje u oglas izravnog nutkanja djece na kupnju oglašavanih proizvoda odnosno uvjeravanje roditelja ili drugih odraslih osoba da za djecu kupe oglašavane proizvode'.

Stoga pravobraniteljica smatra nedopustivim reklamiranje
proizvoda na mjestima u kojima pretežito borave djeca, kao što su škole, vrtići, dječje sportske i kulturne priredbe, ali i agresivne kampanje čiji je cilj potaknuti djecu na što veću kupovinu. 

Ured pravobraniteljice zaprimio je pritužbu od roditelja iz Šibensko-kninske županije, za oglašavanje i agresivnu medijsku kampanju jednog trgovinskog lanca u školama te županije. Pravobraniteljica za djecu pozvala je Upravu tog trgovinskog lanca da obustavi navedenu kampanju.

Isto tako, pozvala je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa da djeluje tako da marketinškoj industriji nema mjesta u školama i vrtićima, te Državni inspektorat da postupi sukladno članku 90. Zakona o zaštiti potrošača, stoji u priopćenju.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene