Obavijesti Video Pretražite Navigacija
F1 revolucija na pomolu

Pirelli testira 18-colne gume za Formulu 1

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Dolazi li kraj smiješnim malim naplacima u najatraktivnijem automobilskom sportu na svijetu? Ako je vjerovati argumentima s kojima talijanski Pirelli predlaže ovu novost, ideja uopće nije loša.

No, vratimo se malo u sadašnjost. Prema važećim pravilima "najbržeg vrtuljka", naplaci bolida Formule 1 imaju promjer od 13 cola, dok promjer slick gume iznosi 660 mm. Uz malo matematike jasno je, čak i onima koji nikada nisu vidjeli F1 automobil, da to rezultira neobično visokim bočnim stranicama gume (ali i izgledom autića iz crtanog filma).

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna VRUĆI METAL Nissan GT-R - iz virtualne stvarnosti u virtualnu krajnost Slika nije dostupna Klasik Provjera znanja – koliko dobro poznajete Hondu?

Stoga Pirelli predlaže uvođenje 18-colnih naplataka u Formulu 1 te postavljanje guma niskog profila. Kako navode talijanski stručnjaci, ovim bi se potezom kotači F1 bolida vizualno približili izgledu kotača velikoserijskih automobila kakve svakodnevno viđamo na cestama.

No, izgled nije jedini razlog zbog kojeg u Pirelliju predlažu niskoprofilne gume u Formuli 1. Tehnički kudikamo smisleniji argument je taj da bi se ovime dobile kruće bočne stranice guma, a što bi istovremeno značajno povećalo preciznost upravljanja i handling bolida općenito.

Da sve navedeno ne predstavlja tek hir nekog inženjera talijanskog dobavljača guma za Formulu 1, dokazuje i činjenica kako je uz prijedlog novih dimenzija kotača Pirelli spreman podnijeti i jednu ne tako malu "žrtvu". Naime, na gumama osjetno nižeg profila ostalo bi znatno manje mjesta za pirellijeve oznake koje su, priznati se mora, itekako snažan marketinški alat.

Dakako, cijela ova priča za sada je tek na razini prijedloga. Jasno je, naime, kako bi postavljanje ovakvih kotača iziskivalo opsežne izmjene postavki ovjesa F1 bolida, ako ne i izmjenu dobrog dijela konstrukcije samih automobila. No, Pirelli ozbiljno razmišlja o svom prijedlogu pa je, koristeći aktualni lotusov bolid E22 demonstrirao svoju ideju odvezavši 14 krugova tijekom službenih F1 testiranja na Silverstoneu, 8. i 9. srpnja.

Upravo zbog spomenutih razlika u podešenju ovjesa i uravnoteženosti cijelog bolida, pirellijev je E22 bio osjetno sporiji od standardnih bolida (oko 9 sekundi!), no šef odjela za F1 gume Paul Hembery ipak nije krio oduševljenje: "Ako nas pitate, nove su gume izgledale fantastično na lotusovom bolidu. Reakcije širom svijeta su odlične, a ukoliko momčadi odluče nastaviti u ovom smjeru, pripremit ćemo produkcijsku verziju svog koncepta u vrlo kratkom vremenu".

Inače, prototip 18-colnih guma što ih je Pirelli pripremio za ovu demonstraciju ima jednaku širinu kao i standardne 13-colne gume (245 mm sprijeda i 325 mm otraga), no promjer je veći za 30 mm. Ukupna masa kompleta od četiri kotača veća je oko 4 kg u odnosu na 13-colnu izvedbu.

Više pročitajte na autonet.hr.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene