Španjolac vruće krvi ističe se atraktivnim stylingom, mamcem za mlade vozače. Nedavnim redizajnom, sexy Leon je postao još privlačniji, zahvaljujući sitnim ali bitnim izmjenama na branicima, svjetlima i drugim važnim, na prvi pogled jednakim detaljima.
Pročitajte i ovo
Poglavlje jedanaesto
[TEST] Opel Astra 1.6 CDTI Dynamic
Premijera u siječnju
Mercedes-Benz: posljednja saznanja o novoj E klasi
Tako je, primjerice, i stražnji prozor povećan zbog bolje vidljivosti. Ono što nije trebalo mijenjati je njegova jedinstvena forma, s gotovo kupeovskom linijom krova i prozora. Ukoliko u takozvanoj Golf klasi tražite vozilo kojim ćete istaknuti svoj nimalo dosadan karakter, Leon je svakako poželjan izbor.
Izgledom Leon osvaja na prvi pogled, a isti dojam nastavlja se i ulaskom u kabinu. Kao prvo, Leon pruža osjećaj kakav ne pruža niti jedan drugi kompakt. Zbog svoje specifične forme, s naglašenom uskim bočnim prozorima i nakošenim vjetrobranom, vozač i putnici imaju osjećaj kao da sjede u čvrstoj, kompaktnoj kupoli. Osjećaj je najsličniji sportskim automobilima, što po vokaciji Leon i jest. Zavaljeni u udobnim, izvrsno profiliranim sportskim sjedalima, s rukama na odlično izbalansiranom upravljaču, vožnja Leona je pravi užitak.
K tome, niti ovdje dizajn nije prepušten slučaju. Pazilo se na detalje, pa tako instrumenti s visećim kazaljkama izgledaju odlično, a i ergonomija je, po uzoru na njemačku braću iz koncerna, idealna. Još jedan zgodan detalj – centralna konzola zakrenuta prema vozaču. Leon to forsira dok drugi od toga odustaju.
Iako kupolasta, kabina nudi uzornu prostranost, a tu je i 341 litra prtljažnog prostora, odnosno 1166 litara sa spuštenim sjedalima.
Model koji testiramo nosi oznaku Copa (Kopa). Riječ je o posebnom paketu opreme s kojim se postižu značajne uštede. Tako paket opreme Copa sadrži klima uređaj, ABS, šest zračnih jastuka, električne prozore i retrovizore, alu naplatke od 16 cola, vrlo dobar audio MP3 uređaj sa šest zvučnika i komandama na upravljaču, USB, elektroničku blokadu paljenja, prikaz vanjske temperature, koristan tempomat i slične detalje.
Naš je testni primjerak bio opremljen izvrsnim benzinskim 1.2 TSI motorom. Taj je agregat nedavno uveden u cjelokupnu VW gamu, i trenutno je jedan od najboljih mini turbo benzinaca na tržištu. Odlikuje ga 105 konjskih snaga uz prilično velikih 175 Nm okretnog momenta, u idealnom rasponu okretaja, već od 1550 pa sve do 4100 okretaja.
Dakle, mali obujam, ali uz turbo i direktno ubrizgavanje, s jednim ciljem – malom potrošnjom. Mi smo u prosjeku trošili svega 7,4 litre, što je doista štedljivo. Ako pak mislite da je maleni TSI preslab, varate se. Leon je nevjerojatno živahan i zabavan, s reskim sportskim zvukom. Kladili bi se da je ovdje više od 105 konja.
I performanse su svakako na nivou. 10,9 sekundi za ubrzanje do stotke te nešto ispod 190 km/h najveće brzine.
O upravljivosti i voznim osobinama Leona smo već nekoliko puta govorili. I to uvijek s pozitivnim predznakom. Dapače, Leon nas je još jednom podsjetio kako je baziran na izvrsnoj, vrlo čvrstoj šasiji te kako je ovjes jedan od najdojmljivijih u klasi – sportski izravan ali nimalo tvrd. Bogato opremljen testni primjerak ističe se i posebno povoljnom cijenom. Konkretno, riječ je o vrlo povoljnih 115 tisuća kuna, a Copa ponuda uključuje i dva dizelaša te slabiji benzinac, dostupan za svega 105 tisuća kuna.
Uz atraktivni Leon, Seat u specijalnoj Copa ponudi nudi i obiteljima prilagođen monovolumen Alteu, u kratkoj i produženoj XL verziji, te simpatičnu Ibizu, gradski model za mlade urbane vozače i vozačice. K tome svi kupci Copa modela ne moraju plaćati troškove osnovnog i kasko osiguranja, registracije, tehničkog pregleda ni javnog bilježnika.