Nema ničega kompliciranog u najnovijem duhanskom proizvodu koji je u trendu na internetu, a ipak je uspio izazvati burnu raspravu. Zyn je vrećica ispunjena nikotinom i aromama. Ipak, ona odražava u kojoj mjeri velike duhanske tvrtke agresivno guraju alternativne nikotinske proizvode iako stručnjaci još raspravljaju o njihovim potencijalnim prednostima i rizicima.
Zyn dolazi u okusima poput mente, kave i citrusa, a Philip Morris International prodaje ga odraslim korisnicima duhana. Međutim, videi mladih ljudi koji ga promoviraju prikupili su milijune pregleda na TikToku i drugim platformama društvenih medija, izvijestio je Euronews.
Zagovornici tog trenda zabrinuti su da bi Zyn mogao postati najnoviji nikotinski proizvod koji će privući maloljetnike slično načinu na koji je Juul izazvao višegodišnji skok u vapingu. Drugi stručnjaci kažu da je taj rizik nadmašen potencijalom odvraćanja odraslih od cigareta i drugih tradicionalnih duhanskih proizvoda, koji godišnje uzrokuju 480.000 smrtnih slučajeva samo u SAD-u.
"Definicija ludila je raditi istu stvar i očekivati drukčiji rezultat", rekao je dr. Jasjit Ahluwalia, specijalist za ovisnosti na Sveučilištu Brown. "To je ono što radimo s duhanom desetljećima. Svi smo bili fokusirani na apstinenciju umjesto prihvaćanja proizvoda koji mogu smanjiti štetu."
Ahluwalia vidi nikotinske vrećice i e-cigarete kao način da se pomogne pušačima da smanje ili ostave cigarete. Videozapisi na mreži prikazuju mlade ljude koji dokumentiraju svoja prva iskustva isprobavanja Zyna, kušajući različite kombinacije okusa i pokazujući hrpe iskorištenih kanistara.
"Zabrinjavajuće je vidjeti bezbrojne memeove i hashtagove povezane sa Zynom koji se pojačavaju i normaliziraju na društvenim mrežama", rekla je Kathy Crosby, izvršna direktorica Truth Initiative, antiduhanske grupe.
I druge skupine ukazuju na istraživanja koja sugeriraju da nikotin može ometati razvoj mozga kod adolescenata, a u sklopu ovog trenda on je našao put do novih ovisnika.