Jedna mjera za smanjenje troškova uključivala je iznajmljivanje matičnog broda zvanog Polarni princ, koji je bio premalen da nosi Titana na palubi, što znači da ga je vukao kroz ocean tri dana od Newfoundlanda do mjesta nesreće, poručili su stručnjaci.
Oni su usporedili Titana s istraživačkom podmornicom američke vlade Alvin, koja je imala više od 4500 zarona u duboko more od 1973. godine.
Alvin je, za razliku od Titana, dizajniran kao sfera s trupom od titana i transportiran je do mjesta zarona na palubi matičnog broda, dok je Titan vučen preko burnih voda Sjevernog Atlantika na svojoj maloj platformi, a to je moglo oštetiti podmornicu.
Naime, kako bi se smanjili troškovi, Titana je odvukao na more tijekom kobnog zarona manji unajmljeni brod, Polar Prince, a to je rashodovani ledolomac kanadske obalne straže, koji je bio manji i stariji od brodova koje je OceanGate koristio prethodnih godina.
Koristeći sajlu za tegljenje, brod je vukao Titan na vrhu platforme za lansiranje koja je korištena za potapanje i izvlačenje podmornice.
Upitan postoji li opasnost od oštećenja pri tegljenju Titana, glasnogovornik tvrtke rekao je za Times: "OceanGate u ovom trenutku ne može pružiti nikakve dodatne informacije", piše Daily Mail.
Arnie Weissmann, glavni urednik Travel Weeklyja, krenuo je na putovanje u svibnju i vidio da je kompanija koristila isti matični brod koji je vukao podmornicu.
"Tada sam vidio sam da se podmornica i platforma prilično grubo bacaju i čemu su sve izloženi", rekao je Weissmann, koji je proveo tjedan dana na brodu čekajući da se vrijeme razvedri, ali na kraju je zaron prekinut.
"Vidjeli smo da su prednji dio platforme i podmornica pod vodom. Tada nam nije bilo jasno što se dogodilo, a članovi posade vjerovali su da je ribarska bova uočena u tom području možda zaplela uže za platformu i povukla je ispod te napunila rezervoare za zrak vodom. Pokušaji podizanja platforme pomoću bove na vuči bili su neuspješni, a izvršni direktor OceanGatea Stockton Rush morao je poslati ronioce kako bi praznili vodu iz rezervoara platforme, što je proces koji je trajao pola dana", prisjetio se Weissmann. Dodao je da se Rush šalio zbog tog incidenta. "Podmornica je pod vodom. Zašto je to problem?" zapitao je direktor kompanije.