Sumnjiva smrt zviždača

Otkrio je opasne tajne velike kompanije: Sada je pronađen mrtav na parkiralištu

Ilustracija Foto: Afp
Kao uzrok smrti 62-godišnjeg Johna Barnetta, zviždača koji je otkrio sigurnosne probleme Boeinga, navedeno je "samoranjavanje".

Bivši zaposlenik Boeinga poznat po otkrivanju razloga za zabrinutost oko proizvodnih standarda tvrtke pronađen je mrtav u SAD-u. John Barnett radio je za Boeing 32 godine, do umirovljenja 2017. Tvrtku je napustio iz zdravstvenih razloga.

U danima prije smrti svjedočio je u tužbi zviždača protiv tvrtke. Boeing je rekao da je tužan zbog Barnettove smrti. Mrtvozornik okruga Charleston potvrdio je njegovu smrt za BBC u ponedjeljak. Rečeno je da je 62-godišnjak preminuo od "samoranjavanja" 9. ožujka i da policija provodi istragu.

Pogledaj na Twitteru
Greška tijekom preuzimanja Tweet-a. Možda je pobrisan.

Od 2010. radio je kao voditelj kvalitete u tvornici u North Charlestonu na izradi 787 Dreamliner, najsuvremenijeg putničkog zrakoplova koji se koristi uglavnom na dugim rutama. Godine 2019. Barnett je za BBC rekao da su radnici pod pritiskom namjerno postavljali dijelove lošije od standarda u zrakoplove na proizvodnoj liniji. Također je rekao da je otkrio ozbiljne probleme sa sustavima za kisik, što bi moglo značiti da jedna od četiri maske za disanje neće raditi u hitnim slučajevima.

Pročitajte i ovo Sve više slučajeva Otvorena kaznena istraga o avionu koji je ostao bez komada trupa u zraku

Rekao je da je ubrzo nakon početka rada u Južnoj Karolini postao zabrinut da je poticanje izgradnje novih zrakoplova značilo požurivanje procesa sastavljanja i da je sigurnost ugrožena, što je tvrtka zanijekala. Kasnije je za BBC rekao da radnici nisu slijedili procedure namijenjene praćenju komponenti kroz tvornicu, čime su neispravne komponente nestale.

Tvrdio je da su u nekim slučajevima dijelovi ispod standarda čak uklonjeni iz kontejnera za otpad i postavljeni na avione koji su se gradili kako bi se spriječila kašnjenja na proizvodnoj liniji. Također je tvrdio da su testovi na sustavima kisika za hitne slučajeve koji bi trebali biti ugrađeni u 787 pokazali stopu kvarova od 25%, što znači da bi se jedan od četiri mogao ne aktivirati u stvarnom hitnom slučaju.

Boeing Foto:Afp

Svoju zabrinutost John Barnett je rekao upravitelju, ali ništa nije poduzeto. Boeing je demantirao njegove tvrdnje. Međutim, revizija američkog regulatora, Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA), iz 2017. potvrdila je neke od Barnettovih bojazni.

Pročitajte i ovo Boeing 777 VIDEO Drama na letu: Zrakoplovu otpala guma i pala na parking, uništeno nekoliko automobila

Utvrđeno je da je lokacija najmanje 53 "nesukladna" dijela u tvornici nepoznata te da se smatraju izgubljenima. Boeingu je naređeno da poduzme korektivne mjere. Što se tiče boca s kisikom, tvrtka je rekla da je 2017. "identificirala neke boce s kisikom primljene od dobavljača koje se nisu ispravno postavljale". No zanijekala je da je bilo koji od njih doista bio ugrađen u zrakoplove.

Nakon umirovljenja, Barnett je pokrenuo dugotrajni pravni postupak protiv tvrtke. Optužio ju je za ocrnjivanje njegova karaktera i kočenje njegove karijere zbog problema koje je istaknuo. Optužbe je Boeing odbacio.

U vrijeme smrti, Barnett je bio u Charlestonu na pravnim razgovorima povezanim s tim slučajem.

 

Pogledaj na Twitteru
Greška tijekom preuzimanja Tweet-a. Možda je pobrisan.

 

Prošlog je tjedna dao službenu izjavu u kojoj su ga ispitivali Boeingovi odvjetnici, prije nego što ga je unakrsno ispitao vlastiti odvjetnik. U subotu je trebao biti podvrgnut dodatnom ispitivanju. Kad se nije pojavio, raspitivali su se u njegovom hotelu. Nakon toga je pronađen mrtav u svom kamionetu na hotelskom parkiralištu.

Govoreći za BBC, njegov odvjetnik opisao je njegovu smrt kao "tragičnu".

Boeing je u priopćenju rekao: "Ožalošćeni smo zbog smrti gospodina Barnetta i naše su misli s njegovom obitelji i prijateljima."

Pročitajte i ovo nanizali se incidenti Američki regulator otkrio probleme u Boeingovoj kontroli kvalitete zrakoplova

Njegova smrt dolazi u trenutku kada su proizvodni standardi u Boeingu i njegovom ključnom dobavljaču Spirit Aerosystems pod intenzivnim nadzorom.

Ovo je uslijedilo nakon incidenta početkom siječnja kada su neiskorištena vrata za izlaz u nuždi odletjela s potpuno novog Boeinga 737 Max nedugo nakon polijetanja iz međunarodne zračne luke Portland.

Preliminarno izvješće američkog Nacionalnog odbora za sigurnost u prometu sugeriralo je da četiri ključna vijka, dizajnirana da sigurno drže vrata na mjestu, nisu bila postavljena.

Prošli tjedan FAA je rekla da je šestotjedna revizija tvrtke otkrila "više slučajeva u kojima kompanija navodno nije ispunila zahtjeve kontrole kvalitete proizvodnje".