Veći automobil, skuplje parkiranje.
"Iskreno, takva mjera nekakav veliki efekt u smislu ekologije ili zaštite okoliša ili očuvanja prostora ne može imati jer i malo vozilo kad parkirate u obilježeni parking zauzima taj cijeli parking kao i veliko vozilo", rekao je Marko Ševrović s Fakulteta prometnih znanosti.
S jedne strane, kupci vole velike automobile, s druge, oni su kamen spoticanja.
"Diksriminatorna je to mjera prema onima koji voze automobile iznad 1,6 tona, što nije nužno veliki SUV, nego može biti i SUV kompaktne klase, što je danas najprodavanija klasa automobila", objasnio je Ante Radić, glavni urednik portala Auto, motor i sport.
Neće na udaru biti samo veliki automobili.
"Bilo koji električni automobil, a da nije mali automobil gradske klase, on premašuje dvije tone. Tu i sami sebi skaču u usta sa zelenom agendom", komentirao je Radić.
I dok Francuzi muku muče s velikim automobilima, domaći vozači muku muče s malim parkirnim mjestima.
"Neka stane jedan kraj drugog, ne možeš vrata otvoriti, ne možeš ući u auto ili moraš lupiti u drugi auto i napraviti štetu", kaže Vlado iz Zagreba.
"Ja se stisnem koliko mogu, ali drugi ne paze. Tako je kako je, mjesta su mala, uska", ispričala je Ivka iz Zagreba.
Dimenzije su definirane ovisno o položaju parkiranja. Kod uzdužnog parkiranja za osobna vozila definirane su minimalne dimenzije od 5,50 metara dužine i 2,20 metara širine, za okomito parkiranje dužina je pet metara, a širina 2,50 metara.
Pravilnici se nisu mijenjali desecima godina.
"Danas bi ta parkirna mjesta trebala biti minimalno 2,80. Imate neke trgovačke centre koji rade parkirna mjesta širine tri metra i tu ste komotni. Standard je u Zagrebu i Hrvatskoj oko 2,5 metara", kaže Ševrović.
Veća mjesta znače manje novca u gradskim blagajnama, pa je promjene teško očekivati, zaključio je novinar Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.