Boeing se izjasnio krivim po kaznenoj prijavi nakon što je Američko ministarstvo pravosuđa utvrdilo da je proizvođač aviona prekršio nagodbu o kobnim nesrećama 737 MAX 2018. i 2019. u kojima je poginulo 346 ljudi.
Savezni tužitelji dali su tjedan dana vremena kompaniji da se izjasni o krivnji i plati novčanu kaznu ili da se suoči sa suđenjem za kazneno djelo zavjere za prijevaru SAD-a.
Sporazum o priznanju krivnje, koji još mora dobiti odobrenje federalnog suca, poziva Boeing da plati dodatnih 243,6 milijuna dolara kazne.
Boeing je također pristao uložiti najmanje 455 milijuna dolara u sljedeće tri godine kako bi ojačao svoje programe sigurnosti, javlja Guardian.
Priznanje krivnje također bi moglo imati implikacije na sposobnost Boeinga da sklopi državne ugovore poput onih s američkom vojskom, koji čine znatan dio njegovih prihoda. Tvrtke s osudama za kaznena djela mogu dobiti izuzeće za nastavak sklapanja takvih ugovora, a ostalo je nejasno u kojoj se mjeri predloženi sporazum o priznanju krivnje ministarstva pravosuđa bavi tim problemom.
Tužitelji su optužili američkog zrakoplovnog diva da je prevario regulatore koji su odobrili avion i zahtjeve za obuku pilota za njega.
Pritisak ministarstva pravosuđa da Boeing prizna krivnju uslijedio je nakon zasebne eksplozije u siječnju u letu koja je razotkrila kontinuirane probleme sa sigurnošću i kvalitetom u američkom proizvođaču aviona.
Ovo priznanje krivnje spasilo je Boeing spornog suđenja koji bi kompaniju izložio još većem pritisku javnosti.
Sporazum o priznanju krivnje pokriva samo Boeingova djela prije nesreća u kojima je poginulo svih 346 putnika i članova posade u dva nova aviona Max. Ne daje Boeingu imunitet za druge incidente, uključujući ploču koja je raznijela Maxov avion tijekom leta Alaska Airlinesa u siječnju, rekao je dužnosnik ministarstva pravosuđa.
Zrakoplov Alaska Airlinesa u siječnju je prisilno sletio u Portland, Oregon, nakon što je osoblje prijavilo problem s tlakom u zrakoplovu. Prema izvješću CNN-a, službenici su potvrdili taj incident, dok je jedan od putnika izjavio da je prozor aviona u kojem je bio 171 putnik i šest članova posade pao tijekom leta.
Prema informacijama Flightradar24, zrakoplov je bio u zraku oko 20 minuta nakon polijetanja iz međunarodne zračne luke Portland prije nego što se vratio na pistu.
Ugovor također ne pokriva sadašnje ili bivše dužnosnike Boeinga, već samo korporaciju.
Tužitelji tvrde da je Boeing obmanjivao regulatorne tijela u vezi s odobravanjem i zahtjevima za obuku pilota za 737 Max, dok je tvrtka prebacivala krivicu na niže razine zaposlenika.
Članovi obitelji žrtava pada aviona, koji zahtijevaju kazneni sudski postupak i veliku novčanu kaznu, izrazili su bijes na ponudu priznanja krivnje tijekom sastanka nazivajući je načinom za oslobađanje Boeinga od odgovornosti.
Sporazum o priznanju krivnje mogao bi spriječiti suca da poveća kaznu Boeingu, a kritizirali su ga odvjetnici koji zastupaju obitelji žrtava pada jer ne smatraju da Boeing odgovara za smrt 346 osoba.