BANDIĆEVA OSTAVŠTINA

Je li Tomašević smanjio broj zastava po Zagrebu: Novi gaf u metropoli, koliko to sve plaćamo?

1/3 >> Pogledaji ovu galeriju
Galerija
Po stupovima duž cesta, na ulazu u grad… Metropolom se vijore stotine zastava – Republike Hrvatske, Grada Zagreba. Često potrgane, izblijedjele, ponekad pogrešno postavljene, ponekad pogrešno sašivene. Svačega su se građani u Zagrebu nagledali i još skuplje platili. Ali, (ni)je domoljublje jeftino. Ili je riječ o nečem drugom?

Milijuni kuna potrošeni su na zastave u Zagrebu, no takve sitnice bivšega gradonačelnika Milana Bandića, dobro je poznato, nisu odviše zamarale, pa je tako svojedobno kazao: ''Nije to nikakav novac, a možda građane educiramo, kao u Americi, da vole svoju zemlju. Kad ih stavimo na sve strane, možda bandijere počnu visjeti i na balkonima za hrvatske blagdane.''

Novi gaf u metropoli

Za oko je jednom čitatelju DNEVNIK.hr-a nedavno zapelo kako stoje hrvatske zastave u Zagrebu na pojedinim rasvjetnim stupovima. Učinilo mu se, naime, da su hrvatski barjaci u Ulici grada Vukovara pogrešno postavljeni.

Opet krive zastave u Zagrebu? Foto:DNEVNIK.hr

Ne bi bilo prvi put da se skupo plaćene zastave metropolom pogrešno vijore, oštećene, isprane, potrgane, neke većih, neke manjih gradskih grbova… Svjedočili su građani raznim gafovima, između ostalog i pogrešno sašivenim trobojnicama.

Isticanje pogrešno sašivene zastave kažnjivo je zakonom s obzirom na to da se u grbu i na zastavi ništa ne smije mijenjati te je prema Zakonu o grbu, zastavi i himni također zabranjeno javno isticati dotrajale, neuredne, poderane ili na drugi način oštećene grbove ili zastave Hrvatske.

U Gradu Zagrebu potvrdili su za DNEVNIK.hr da su po nalogu bivšeg gradonačelnika zastave u prošlosti bile pogrešno postavljene: ''Čim smo dobili saznanja o tome, a temeljem prethodnog dogovora s MUP-om, Službom za javni red Policijske uprave zagrebačke, zastave u Ulici grada Vukovara su ispravno postavljene te su istaknute sukladno Zakonu o grbu, zastavi i himni Republike Hrvatske te zastavi i lenti predsjednika Republike Hrvatske.''

Pročitajte i ovo USKORO NOVA ODLUKA Opet problemi sa zastavama u metropoli? Vijorenje koje Zagrepčani plaćaju gotovo osam milijuna kuna

Zastave naše svagdašnje u manjem broju

Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević krajem prošloga ljeta najavio je da će smanjiti broj jarbola i zastava po Zagrebu: ''Mislim da nije potrebno toliko zastava po gradu i da to stvara dodatni trošak. Možemo ih imati manje u boljem stanju.''

Iz Grada kažu da je ''dosad realizirano smanjenje broja zastava na svih 15 lokacija, a na njih sedam zastave su u potpunosti uklonjene te je tako uklonjeno ukupno 1513 zastava. Trenutno je istaknuto još ukupno 580 zastava''.

Vijorenje novčanica iz džepova građana

Usluge podizanja i spuštanja zastava na javnim površinama u Gradu Zagrebu za državne praznike, blagdane i spomendane, istaknuli su iz Grada, ''obavljaju se sukladno provedenim postupcima javne nabave te sklopljenim Okvirnim sporazumima i Ugovorima, a svi podaci su objavljeni u Elektroničkom oglasniku javne nabave''.

U 2017. godini uslugu je obavljala tvrtka Pirić promet, a od 2018. do 2021. tvrtka Pismorad.

Pregled troškova navedenih usluga po godinama:

  • 2021. 578.603,62 kune
  • 2020. 729.250,00 kuna
  • 2019. 789.912,50 kuna
  • 2018. 395.315,73 kune
  • 2017. 909.683,75 kuna

Za 2022. godinu predviđeni su troškovi u iznosu do 400.000 kuna, a iz Grada ističu ''tendenciju daljnjeg smanjenja troškova za isticanje zastava, kao i daljnjeg smanjenja ukupnog broja istaknutih zastava u Zagrebu''.

Pročitajte i ovo ''SRAMOTNA LJAGA'' Zašto je Tomašević Bandićevoj udovici prepustio grobna mjesta na Mirogoju? Grad objasnio potez koji je mnoge ostavio u čudu

Zastave šiju tvrtke Humana Nova iz Čakovca i zagrebački URIHO, a za podizanje i spuštanje zastava, održavanje i podmazivanje sajli, kolotura i jarbola te izvanredne popravke i godišnji pregled zadužene su bile četiri tvrtke.

Za same jarbole zadužena je bila tvrtka Tehmar do 15. prosinca prošle godine. Za održavanje, dizanje i spuštanje zadužene su tvrtke Elicom, Pismorad, Pirić promet i Ši-La-Co, a sve s ugovorom do 2022. Grad je nedavno krenuo u potragu za tvrtkom koja će brinuti za redovno održavanje.