baterijski vlakovi

Počele pripreme za dolazak suvremenih vlakova, mogu voziti do 160 kilometara na sat

Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova Foto: Getty Images
Počele su pripreme za dolazak baterijskih vlakova, izdana je građevinska dozvola za punionicu Gradu Virovitici.

Grad Virovitica izdao je HŽ Putničkom prijevozu građevinsku dozvolu za punionicu baterijskih i hibridnih vlakova, čime su počele pripreme za dolazak baterijskih vlakova koji će prve putnike prevoziti do kraja 2024. godine.

Uz Viroviticu, punionice će biti postavljene u kolodvorima: Split Predgrađe, Pula, Varaždin, Osijek i Bjelovar.

Gradi ih se u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu financiranog iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026.

HŽ Putnički prijevoz nabavit će dva baterijska vlaka, odnosno po jedan baterijski elektromotorni vlak i baterijski motorni vlak, rekli su Hini iz HŽ Putničkog prijevoza.

Isporuka Končarovih vlakova očekuje se do kraja 2024. godine.

Novi vlakovi bit će niskopodne kompozicije opremljene rampama, prostorom za bicikle i toaletima prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor bit će pod videonadzorom. Imat će 150 sjedećih mjesta.

Pročitajte i ovo Procurio dokument Otkriveni Putinovi uvjeti za mir s Ukrajinom: "Želi je pretvoriti u kastriranu državu"

U prostoru za putnike bit će postavljeni monitori za prikaz videosadržaja. Uz vizualne i zvučne najave kolodvora i stajališta, putnicima u vlaku bit će omogućen besplatan pristup internetu (Wi-Fi). Bit će moguće funkcionalno spajanje baterijskih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime će biti osiguran veći kapacitet.

Baterijski elektromotorni vlak (BEMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u Hrvatskoj.

Na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja s pomoću pantografa. Baterije će se moći puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka.

Pročitajte i ovo Prva subota u mjesecu Molitelji i u ožujku izišli na ulice: U Zagrebu ih dočekali prosvjednici s bubnjevima, neki legli pred policiju

Tijekom kretanja vlaka u dodiru s kontaktnom mrežom dobivena energija moći će se koristiti za punjenje baterije i direktni pogon elektromotornog vlaka. Energiji dobivenoj kočenjem vlaka bit će omogućen povratak u mrežu ili će se njome puniti baterije.

Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 160 kilometara na sat kada su spojeni na vod i 120 kilometara na sat kada ih pogoni baterija.

Baterijski motorni vlakovi (BMV) koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranim prugama. Za pogon će koristiti baterije koje se pune isključivo s pomoću stabilnih energetskih priključaka. Vlakovi će voziti najvećom brzinom od 120 kilometara na sat i imat će 100 sjedećih mjesta.

Do 2027. u sklopu zajma Europske investicijske banke u planu je nabava dodatna četiri baterijska vlaka i četiri elektrobaterijska vlaka te dvije punionice od koje će se jedna nalaziti u Velikoj ili Požegi te u Lepoglavi, izvijestili su iz HŽ Putničkog prijevoza.