Uljanik Brodogradnja 1856 jedina je preostala tvrtka iz sastava nekoć moćnog Uljanika koja nastavlja tradiciju brodogradnje u Puli. Sada bi mogla prijeći pod okrilje tvrtke CE Industries, koja je na hrvatsko tržište stupila ljetos preuzevši grupaciju Đuro Đaković iz Slavonskog Broda.
"Naša obvezujuća ponuda odnosi se na kupnju 54,77 posto udjela u društvu Uljanik Brodogradnja 1856 putem direktne pogodbe, a za navedene poslovne udjele nudimo cijenu od 155 milijuna kuna", stoji u ponudi kompanije CE Industries koja je odaslana državnim institucijama jer je država osnivač Uljanik Brodogradnje 1856. Ta je tvrtka i osnovana kako bi se tradicija brodogradnje u Puli, nakon poslovnog sloma i otvaranja stečaja Uljanika i kao holdinga i kao dioničkog društva, održala, piše Jutarnji list.
Od siječnja 2019. u stečaju je i Uljanik Brodogradilište d.d., koji je suvlasnik Uljanik Brodogradnje 1856, pa je CE Industries poslao svoju ponudu i stečajnom upravitelju Uljanik Brodogradilišta d.d. Lorisu Raku.
"Validnost ponude je 45 dana, a ponuda je uvjetovana pozitivnim ishodom dubinskog snimanja društva Uljanik Brodogradilište 1856 koje trenutačno provodimo", navodi CE Industries u ponudi koju potpisuje predsjednik Uprave Grupacije Adam Šotek. Češki investitor najavljuje da bi "u kratkom roku napravio dodatnu dokapitalizaciju Uljanik Brodogradilišta 1856 s ciljem povećanja produktivnosti rada i stvaranja preduvjeta za povećanje proizvodnje".
U Puli bi CE Industries, kako se najavljuje u ponudi, nastavio brodogradnju, ali bi "dopunio proizvodni program segmentima u kojima posjeduje specifični know-how". Napominju da su industrijski holding s 20 tvrtki u željezničkom transportu, energetici i iskorištavanju prirodnih resursa, koje zapošljavaju 2400 radnika i rade godišnji promet od 350 milijuna eura.
U trenutku otvaranja stečaja Uljanik Brodogradilište d.d. imalo je 1400 zaposlenika, a Uljanik Brodogradnja 1856 trenutačno zapošljava oko 500 radnika. Tvrtka koju želi kupiti CE Industries prošlu je poslovnu godinu zaključila s prihodom od 25 milijuna kuna i gubitkom od 13,4 milijuna kuna, pa se cijena koju je ponudio češki investitor može činiti iznenađujuće visokom. No, Uljanik Brodogradnja 1856 trenutačno ima na navozu dvije gradnje za strane naručitelje.