Šest novih predmeta, više tjelesnog, geografije, matematike i hrvatskog, a manje informatike plan je ministra Radovana Fuchsa koji će se od jeseni provoditi u 50 škola.
"Mi smatramo da je to zapravo skandalozno i korak unazad općenito i u školstvu i u razvoju društva“, rekao je predstojnik katedre za informacijske znanosti Mario Dumančić.
Sveučilišni profesori smatraju nedopustivim što u članstvo radne skupine koja je izradila novi kurikulum informatike nije imenovan niti jedan jedini stručnjak s visokih učilišta koji je na bilo koji način povezan s nastavom informatike.
"Mi imamo i e-imenik i e-maticu i tako dalje, i u konačnici Hrvatska razvija i e-građane koji će jednog dana dakle u potpunosti cjelokupno društvo informatizirati za sve potrebe života, a mi sad idemo korak unazad“, kazao je Dumančić.
Zbog mladih informatičara već imamo upisanih Hrvata u informatički hall of fame, a sve je više i mladih developera videoigara.
"Mislim da se nitko iz naše industrije ne bi složio s tim novim kurikulumom, dapače informatiku treba pojačati u što većem obujmu, treba ju uvesti već i u vrtiće“, rekla je Josipa Bencek iz Klastera hrvatskih proizvođača videoigara.
Studentica 3D oblikovanja i modeliranja Kristina Sekalec smatra da je informatika neophodna: "Ako nemamo osnovnu pismenost profesori nas možda neće shvatiti dovoljno ozbiljno. Kasnije u životu će mi biti potrebno, na poslu da mogu komunicirati sa ljudima s kojima radim, tako da smatram da bi bila velika greška zakinuti mlađe generacije od općeg informatičkog znanja.“
Ni kritičar videoigara Sven Buljubašić ne slaže se s novim programom: "Zapravo pomalo fascinantno kako ovi naši nadređeni koji su zapeli tako rečeno u Jugoslaviji odlučuju mladoj djeci budućnost kad je naime informatika budućnost."
I tvrde baš zato trebala bi biti u većem opsegu dio osnovnog obrazovanja, a ne dio izvanškolskih aktivnosti.
Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.
Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.