Evo što kažu stručnjaci

Istražili smo: Smije li se uopće s dijagnozom sinkope voziti automobil?

Dan nakon nepravomoćne oslobađajuće presude Tomi Horvatinčiću - reakcije javnosti ne prestaju. Odluka da nije kriv za smrt talijanskih supružnika - zgrozila je dio javnosti, pogotovo ako se uspoređuje - za što sve ljudi inače, po hrvatskim zakonima - odgovaraju. Znači li to da pred zakonom nismo svi isti?

Istražujemo što je to ustvari sinkopa, zbog čega je Tomo Horvatinčić, između ostalog oslobođen, te smije li s tom dijagnozom uopće voziti automobil.

Bez novčane kazne. Bez zatvora. Bez sudskih troškova. Ovakav epilog - poručuje prometni stručnjak Željko Marušić - nitko nije očekivao.

"Ovo je jedan skandal par excellence koji je loš za ugled Hrvatske", rekao je Marušić.

Jer svi građani koji su opravdano osuđeni za prometne prekršaje ili moraju platiti visoke kazne - ogorčeni su zbog dvostrukih kriterija. Poput Zorana Malbašića koji je tri put do sad izgubio vozačku dozvolu. "Što reći? Volio bih da živim u Šibeniku i da je meni ta sutkinja na mojim slučajevima bila", kaže Malbašić.

Po hrvatskim zakonima, pravila su jasna. Vozačku dozvolu možete izgubiti ako ste pod utjecajem alkohola ili droge. Prebrzo vozite, pretječete, kršite prometna pravila.

Jedan od načina je i ako primjerice u naseljenom mjestu vozite više od 50 kilometara na sat nego što je ograničenje, ne samo da ćete šest mjeseci ostati bez vozačke dozvole već vam prijeti i dvije tisuće kuna novčane kazne, ali i dva kaznena boda.

Tomo Horvatinčić do ove posljednje, imao je cijeli niz prometnih nesreća:

- 1980. usmrtio je Mandu Vučković, a njenu kćer teško ozlijedio

- devet godina poslije smrtno je stradala Nada Petrović

- 2009. ozlijedio obitelj iz Svete Nedjelje

- od 2009. do 2011. imao je 30 prometnih prekršaja

- tijekom sudskog postupka još pet je puta kažnjen zbog prekršaja u prometu u kojima su dvije osobe smrtno stradale, jedna obitelj ozlijeđena, a napravio je i više od 30 prometnih prekršaja.

Tužiteljica je tražila da mu se izrekne dugotrajna zabrana upravljanja motornim vozilima, to nije dobio, jer je sutkinja prihvatila tvrdnje obrane da je Horvatinčić doživio sinkopuili kratkotrajni prekid svijesti. Koliko je ona opasna pitali smo akademika Davora Miličića.

''Nipošto nije preporučljivo da osoba koja dobije sinkopu vozi, ne smije voziti nikakvo prometalo, ne smije izlagati nikakvom riziku niti sebe niti druge, zbog toga što se sinkopa javlja iznenada i riječ je o potpunom gubitku svijesti", rekao je Miličić.

Tomo Horvatinčić navodno i dalje vozi. "Javlja mi prijatelj da je danas vidio kako zelenim valom u džipu juri tempirana bomba. Tomo Horvatinčić. Čovjek koji povremeno, u vožnji, za volanom, iz čistog mira ostane bez svijesti. To stanje zove se sinkopa. Inače je zdrav. Potvrdila su to čak tri stručnjaka, psihijatra. Čovjek ima desetine prometnih prekršaja, nekoliko prometnih nesreća. (...) MUP bi morao reagirati i odmah zatražiti oduzimanje vozačke dozvole. Da ne bi zbog sinkope proletio na semaforu i opet ubio nedužne ljude", napisao je Nikola Grmoja na Facebooku.

"Ovo ne bi trebalo biti bez epiloga. Nije samo u pitanju Horvatinčić. Treba sad vidjeti tko je sve uključen u ovu sramotu", kaže Marušić

Marušić se pita što ako se, istom logikom, oni koji prođu kroz crveno na semaforu i usmrte nekoliko djece ubuduće počnu izvlačiti da su to napravili zbog stanja sinkope? I što ako ih drugi suci počnu zbog toga oslobađati krivnje.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr