Istarski ipsilon

Veliki trenutak za Istru, Kvarner i cijelu Hrvatsku: "Danas je povijesni dan za naše djelatnike i korisnike Istarskog ipsilona"

Službeno je probijena druga cijev tunela Učka. Radovi na probijanju trajali su nešto više od 2 godine. Probijalo se paralelno s obje strane uz više miniranja tijekom dana i tako do 30 metara na dan. Tunel je dug 5 i pol kilometara. Posao je vrijedan 200 milijuna eura.

Istarski ipsilon s tunelom Učka jedan je od najprometnijih cestovnih pravaca u Hrvatskoj, gdje tijekom ljetne sezone prolazi 30 posto turističkog prometa u državi - istaknuo je premijer Andrej Plenković.

"Ono što smo htjeli ostvariti, a htjeli smo ovaj tunel, htjeli smo Istru povezati s ostatkom Hrvatske na najbolji mogući način - daje rezultate. Stoga smo danas istinski svi ponosni i na radnike i na izvođače, ali i na ukupnu korist koju će ovo donijeti i Istri i Primorsko-goranskoj županiji", komentirao je predsjednik Vlade.

Reporterka Dnevnika Nove TV Katarina Jurić Mezga razgovarala je s Dariom Silićem, generalnim direktorom BinaIstre.

"Danas je povijesni dan za naše djelatnike i korisnike Istarskog ipsilona. Nakon dvije godine izašli smo iz cijevi i ugledali svjetlo dana", rekao je Silić i pojasnio da su se u tom periodu suočavali s brojnim izazovima. "Iskoristili smo preko tisuću tona eksploziva, preko 300 tona čelika, preko 1,3 milijuna tona iskopa iz nove cijevi...", nabrojao je.

Pročitajte i ovo Na zadatku? Plaćeni ubojice iz Srbije unajmili više stanova na vrhu luksuznog nebodera: Kada su otkriveni, nastalo je opsadno stanje

I dalje se radi punom parom.

"Cilj nam je u šestom mjesecu da dodamo još opremu - betonsku oblogu. Već smo na tri kilometra kako bismo tunel pustili u promet u šestom mjesecu 2024. godine."

Jako puno izazova je bilo. "Galopirajuća inflacija, problemi s geologijom, užasno loš materijal", pojasnio je Silić.

Na projektu je radilo 400 radnika, a problem su među ostalim stvarale i vode. "Uspjeli smo u unutar ove dvije godine probiti velike izazove da do sljedeće godine stavimo betonsku oblogu i da pustimo tunel u promet."

Već se radi i na novoj trasi prema Matuljima.

"Kao i na postojećoj cijevi i na dionici Učka Matulji na kojoj danas slavimo početak gradnje - 200 milijuna eura i još 200 milijuna eura za drugu cijev tunela Učka i da pod prometom gdje godišnje imamo 11 milijuna korisnika dođemo do Matulja gdje ćemo se spojiti s mrežom Hrvatskih autocesti", poručio je. 

Pročitajte i ovo Uz posredovanje Katara U zamjenu za milijarde i pet svojih zatvorenika: Iran pustio na slobodu pet Amerikanaca

Rokovi su zadani i namjeravaju ih ispoštovati - osim najave za puštanje u promet tunela Učka, spajanje u Matuljima 10 kilometara slijedi za tri godine.

"Nemojmo zaboraviti da imamo dva velika vijadukta, tj. most Mirna i vijadukt Limska Draga koji smo danas također otvorili gradilište ukupno 1,6 kilometara. To je isto cilj za neke tri godine da pustimo u promet", najavio je.

Završetkom svih ovih projekata od Pule do Zagreba vozit će se uz 4 trake autoceste i stizati već za dva i pol sata bez stajanja. Samo da sve bude po planu i da se sve završi 2026. godine.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.

Povezane teme