40 metara pod vodom

A što s Ivanom D? I dva mjeseca od potonuća platforma je još na dnu mora. Ne zna joj se sudbina, a ni razlog potonuća

Za Ivanom D tragalo se pet dana, ali se ni više od dva mjeseca nakon potonuća ne zna njezina sudbina. Osim toga, nije poznat ni razlog njezina potonuća.

Na oko 25 nautičkih milja od Pule i 40 metara pod vodom i dalje se nalazi Ivana D, Inina plinska platforma. Dva mjeseca nakon što se, uslijed jakog nevremena i juga, jednostavno odvojila od svog postolja i potonula, njezina sudbina i dalje nije poznata.

Još uvijek se ne znaju ni točni razlozi puknuća pilona kojima je Ivana D bila pričvršćena za morsko dno. INA ističe da se održavanje može isključiti kao uzrok potonuća jer je platforma bila redovito održavana, a posljednji inspekcijski nadzor obavljen je u listopadu prošle godine.

"Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja pokrenulo je temeljitu istragu 18. siječnja 2021. godine. Istragu provodi povjerenstvo za istragu velike nesreće na Ivani D, a po okončanju svih radnji cilj je utvrditi uzrok i dati preporuke za poboljšanje kako bi se izbjegli isti ili slični događaji u budućnosti", stoji u izjavi iz Ministarstva gospodarstva i održivog razvoja.

Sve ono što je lučka kapetanija odmah naložila ispunjeno je, napominju iz Ministarstva. Mjesto potonuća je osigurano, označene su pozicije od obalnog objekta, vizualno se kontrolira, a najmanje jednom na mjesec spuštaju se na dno i robotske ronilice. Ostaje još s platforme skinuti sve ono što bi moglo dovesti do onečišćenja, ali tek nakon što se odradi sanacija same bušotine.

"To je jako opasan proces tako da mi jednostavno ne želimo inzistirati na tome da ne bismo možda ugrozili nečije ljudske živote", rekla je Dolores Brenko Škerjanc, pulska lučka kapetanica.

Svi sigurnosni ventili su zatvoreni i nema nikakvog propuštanja plina, a samim time ni opasnosti za okoliš i ljude, napominje Želimir Šikonja, koji je godinama radio u Ini i brinuo se o takvim postrojenjima.

"Sada se rade planovi za sanaciju platforme i bušotine i najvažnije je u prvom koraku napraviti dobar plan za sanaciju same bušotine, i to trajno, cementiranjem", rekao je Šikonja.

Pročitajte i ovo Veća konkurentnost Rafinerija nafte Rijeka dobila novo postrojenje vrijedno 550 milijuna kuna

Pročitajte i ovo Nove cijene Nije dobro: Od ponoći moguće jače poskupljenje i benzina i dizela

Paralelno s time, ističe, i vađenje same platforme. Naime, po zakonskim propisima nije moguće da 500 tona teška Ivana D zauvijek ostanu na morskome dnu, usprkos mogućim pogodnostima za morski život.

"S biološke strane možemo konstatirati da potonula platforma može poslužiti kao umjetni greben i na taj način može doprinijeti povećanju lokalnog biodiverziteta", rekao je Bojan Hamer iz Centra za istraživanje mora.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme