Ispisano tek 50-ak kazni

Mogli bi završiti u zatvoru na tri godine, ali oni se na to ne obaziru: Važno je samo biti prvi na semaforu

Policija i dalje traga za vozačem koji je s više od 160 kilometara na sat proletio Turnjem i sve objavio na društvenim mrežama. Koliko je policija uopće kazni ispisala za obijesnu vožnju, za koju je predviđena kazna zatvora do tri godine, istražio je reporter Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.

Na snimci koju je vozač objavio na društvenim mrežama jureći Turnjem vidi se kako automobil ubrzava do čak 162 kilometra na sat, a u nekim trenucima prelazi i na suprotnu stranu ceste.

Stanovnici karlovačkog naselja, a što već nekoliko godina prati i Dnevnik Nove TV, žale se zbog obijesnih vožnji. Na toj prometnici poginuo je dječak 2018. godine, a stanovnici prosvjeduju te najavljuju i novi prosvjed u svibnju.

Za obijesnu vožnju zakon predviđa kaznu od tri godine zatvora. No, otkako se primjenjuje u zakonu, obijesna vožnja kao da ne dira neke vozače. Divljanje na cesti prisutno je u većim gradovima. Važno je samo biti prvi na semaforu.

Pročitajte i ovo Pušten na slobodu Saslušan vozač koji je pokosio automobile u Dubravi, kaže da se sve dogodilo jer je izgubio svijest

''Nismo vidjeli da ima neki značajniji broj kažnjavanja takvog nepropisnog načina vožnje koji u sebi ima ugrožavanje sigurnosti svih ostalih sudionika u prometu'', upozorava Georg-Davor Lisicin iz Udruge za sigurnost u prometu.

Policija je u posljednje dvije godine kazneno prijavila 56 vozača. U kategoriju obijesna vožnja stignu radnjama koje je pobrojio Josip Mataija iz Službe za sigurnost cestovnog prometa MUP-a. ''Vožnja pod utjecajem alkohola od najmanje 1,5 promila, pod utjecajem droga ili psihoaktivnih lijekova, u zabranjenom smjeru, pretjecanje kolone vozila, vožnja brzinom većom od 50 kilometara na sat u naseljenom mjestu.''

Pročitajte i ovo Žuta minuta Divljao autom po gradu, srušio motorista, teško ozlijedio ženu… Objavljeni detalji suludog pohoda muškarca na Staru godinu

Odvjetnik Rafael Krešić ističe kako je zbog svih problema u prometu ovakva mjera donesena prekasno: ''Ona je smišljena za situacije kad se ne dogodi prometna nesreća u smislu materijalne štete ili smrtno stradalih, nego kad se odredba odnosi na ponašanje koje je dovoljno opasno u prometu iako se ništa ne dogodi da se sankcionira.''

Ključ uspjeha je u edukaciji, napominje psihijatar Ante Bagarić te dodaje da je ona na poprilično klimavim nogama: ''Da se mladi ljudi istinski uče svugdje da je onda kada se prijeđe 150 kilometara na sat ugroženo desetine ljudi i da je samim time to vrlo grubo kršenje, 150 na sat je krajnje vulgarno, krivo, ali ih ne učimo.''

Pročitajte i ovo Kotač promjena Projekt koji bi mogao promijeniti sve: Stiže jedan od ključnih dokumenata za budućnost prometa u Hrvatskoj

Pročitajte i ovo Na putu napretka Budućnost na dva kotača: Ulaganje koje nema alternative, Hrvatska bi tu mogla posebno daleko dogurati

Edukacija bi trebala početi od najranije dobi. Jedino bi tako broj onih koji stišću papučicu gasa mogao biti manji i jedino bi tako slika prometa mogla izgledati bolje. 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.