Svi moraju imati ove sustave

Uskoro stupaju na snagu nova pravila za nove aute: Bit će to velika promjena za mnoge vozače

Automobili Foto: Damir Krajac/Cropix
Svi novi automobili morat će biti opremljeni nizom naprednih sustava pomoći vozačima.

Za nekoliko dana, točnije od 7. srpnja, svi novi automobili u Europskoj uniji morat će biti opremljeni nizom naprednih sustava pomoći vozačima. Odnosi se to na upozorenje o prekoračenoj brzini i crnu kutiju, a radi se o novoj uredbi EU.

Jedan od ključnih novih sustava je Intelligent Speed Assistance (ISA), pametni sustav koji prati brzinu automobila i upozorava vozača kada prekorači ograničenje brzine. Sustav koristi zvučne ili vizualne signale kako bi obavijestio vozača o prekoračenju. Osim toga, ISA može izvršiti automatsko lagano otpuštanje gasa.

Pročitajte i ovo Od 7. srpnja U automobile stiže velika novost: Imat će dodatni dio koji će spriječiti brojne prevare

Iako je ideja iza ISA sustava dobra i korisna, sustav ne ograničava brzinu aktivno niti koči automobil pa tako vozači ostaju odgovorni za vožnju. Važno je napomenuti da se ISA ne može trajno isključiti, već se može deaktivirati svaki put kada se vozilo ponovno pokrene, piše Fenix-magazin.de.

Ovo su obavezni sustavi u novim automobilima od 7. srpnja:

Blackbox (crna kutija): I automobili dobivaju snimač podataka o nesrećama ili snimač podataka o događajima (EDR). Kontinuirano bilježi informacije o brzini, kočenju ili aktiviranju zračnog jastuka, ali ih redovito i briše. Samo u slučaju nesreće podaci se spremaju nekoliko sekundi prije i nakon sudara kako bi se što bolje rekonstruirao tijek nesreće. Podaci o nesrećama pohranjuju se lokalno u vozilu u zatvorenom i anonimiziranom sustavu. Budući da je crna kutija obvezna za sva novorazvijena vozila od prošlog srpnja, već danas je ugrađena u brojne nove automobile.

Pročitajte i ovo Nove cijene Loše vijesti za vozače: Od danas poskupljuju cestarine na autocestama

Pomoć pri kočenju u nuždi: Ovo se odnosi na automatski operativni sustav koji može samostalno prepoznati opasne situacije i zatim automatski zakočiti vozilo kako bi se izbjegle ili ublažile nesreće.

Svjetlo za automatsko kočenje u nuždi: Kako bi odgovaralo pomoćniku za kočenje u nuždi, mora postojati i svjetlo kočenja u nuždi na stražnjem dijelu vozila koje pokazuje da je započelo snažno kočenje.

Pročitajte i ovo Brzo otkriva nedostatke VIDEO Želite znati pravo stanje automobila koji kupujete ili servisirate? Ovako ćete sve doznati za samo jednu minutu

Upozorenje na umor: Ovaj sustav je namijenjen za praćenje budnosti vozača i izdavanje upozorenja. To može biti, na primjer, akustična ili vizualna poruka koja od vas traži da napravite pauzu od vožnje.

Asistent za vožnju unatrag: Kako bi se osiguralo da ne dođe do nezgoda pri vožnji unatrag, također su potrebni pomoćnici koji detektiraju osobe ili predmete iza vozila.

Pročitajte i ovo Greška u sustavu Vozač nije mogao registrirati automobil iz bizarnog razloga: "Zamislite da za sebe čujete..."

Upozorenje o napuštanju prometne trake (lane assist): Sustav potpore koji detektira ako automobil prelazi u drugu prometnu traku i pomaže vozaču da ostane u svojoj traci.

Alcolock u pripremi: Novo sučelje za imobilizatore osjetljive na alkohol, takozvane “Alcolocks”, također postaje obavezno. U budućnosti će se imobilizatori jednostavno morati naknadno ugraditi.