Ništa bez pitanja

Velike novosti u odnosu banaka prema klijentima, no neki će ostati oprezni: "Oni će ponuditi, a mi ćemo reći - hvala lijepa"

Banka je, kažu, mjesto na kojem posuđuju kišobrane kad je sunce, a traže ga natrag kad počne kiša. Ali pravila se mijenjaju i kišobran vam mogu dati samo ako ga zatražite. I nije to sve što se mijenja kada je u pitanju odnos banaka prema građanima. Detalje ima reporter Dnevnika Nove TV Marko Biočina.

I ako ga niste koristili, pa čak ni željeli, minus ste dosad na svojem bankovnom računu vjerojatno imali. Ipak, ne zadugo. Za odobravanje prekoračenja banke će trebati odobrenje klijenta. Ivan već ima spreman odgovor.

"Oni će ponuditi, kao vrlo korektna banka oni uvijek idu na uslugu klijentu, je li tako, pa ćemo mi reći - hvala vam lijepa, ne treba..." kaže.

Pročitajte i ovo Bespravna gradnja na Hvaru Mogli bi mu uzeti i do 30.000 eura: Šefu HEP-a Frani Barbariću slijede ovrha i rušenje

S novom europskom direktivom odzvonilo je i praksi banaka da potrošačima nude predodobrene kredite.

"Morat će se osigurati da je potrošač jasno i nedvosmisleno pristao na tu odluku, a kredit će smjeti dobiti samo kreditno sposobni potrošači", objasnila je Snježana Levar, direktorica Ureda za praćenje zaštite potrošača HNB-a.

Prilika koja čini razliku

Kreditiranje kreditno nesposobnih ljudi brzim pozajmicama uz goleme skrivene kamate koje daju financijske institucije posljednjih je godina u Hrvatskoj bilo u porastu. Sad će svi koji se odluče na takve kredite barem dobiti priliku da se predomisle.

"Najvažnije je možda to da potrošači nakon sklapanja kredita imaju 14 dana pravo da raskinu ugovor bez ikakva obrazloženja, tako da onda imaju vremena razmisliti i odustati od samog uzimanja kredita", objašnjava eurozastupnik iz redova HDZ-a Tomislav Sokol.

Famozna sitna slova

Mijenjaju se i pravila reklamiranja kredita. Ključni uvjeti kredita sad će morati biti transparentnije iskazani, i to na svim platformama. Famoznih sitnih slova bit će manje, a to bi trebalo smanjiti neugodna iznenađenja za potrošače, barem u teoriji.

Pročitajte i ovo Objavio HALMED Iz ljekarni se povlače dvije serije popularnog lijeka protiv bolova, evo što učiniti ako ih imate kod kuće

"Ostaje vam uvijek ono u praksi da ljudi ne žele čitati i ne da im se zapravo ulaziti preduboko. U tom smislu kad imate previše informacija onda zapravo postignete malo, čak efekt koji niste htjeli", kaže kreditni savjetnik Vjeko Peretić.

Potrošači imaju pravo od banaka dobiti jasne i potpune informacije o ugovorima koje potpisuju. Isto tako, nažalost, imaju i neotuđivo pravo te informacije - ignorirati...

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.