NA RAZINI EUROPSKE UNIJE

Nova pravila za potrošače, ali i trgovce: ''Ako je uređaj jeftin, ne može biti kvalitetan''

Nova pravila za potrošače, ali i trgovce uskoro stupaju na snagu, ali samo u slučaju ako vam se proizvod pokvari ili je pak oštećen.

Uvode se nova pravila za potrošače i trgovce u slučaju kupnje pokvarenog ili oštećenog proizvoda te u slučaju da se pokvari ubrzo nakon kupnje. Riječ je o novoj direktivi Europske unije kojom se želi potaknuti popravljanje proizvoda. Potrošačke udruge poručuju da novosti idu na štetu potrošača.

Od sljedeće godine ako kupite perilicu rublja koja je oštećena ili se ubrzo pokvari, trgovac će moći birati je li mu povoljnije popraviti je ili vam dati novu ispravnu. Povrat novca moći će se dobiti tek ako je ne može ili ne želi popraviti niti vam dati novu.

Pročitajte i ovo IMA UDICU U JEDNJAKU Udice ugrožavaju živote glavatih želvi: Martin će dobiti novu šansu za život

Pročitajte i ovo Vatra zahvatila pogon POGLEDAJTE VIDEO Veliki požar izbio u tvornici u Valpovu: Vatra stavljena pod kontrolu, vatrogasci će na požarištu biti do jutra

Potrošačke udruge nezadovoljne su time. Kažu da Europska unija na štetu potrošača potiče popravljanje uređaja.

''Ako smo razmišljali o toj europskoj strategiji održivog razvoja, onda smo trebali razmišljati koja je tu odgovornost proizvođača. Možemo li očekivati neke kvalitetnije uređaje koji se neće toliko često i toliko brzo kvariti'', rekla je Tanja Popović Filipović iz Centra za edukaciju i informiranje potrošača.

Iako su popravci unutar jamstvenog roka besplatni, današnji se uređaji toliko često kvare da su serviseri već zatrpani poslom pa popravak itekako zna potrajati.

''Jako puno posla. Kvaliteta uređaja sve gora i gora umjesto da je sve bolja i bolja. Uređaji su prejeftini i ako je uređaj jeftin, ne može biti kvalitetan. Da se podigne kvaliteta uređaja, već bi se smanjio opseg posla'', komentirao je Marko Grković, vlasnik obrta.

Građanima muke stvara i dug rok za popravak proizvoda nakon kojeg tek od trgovca mogu tražiti zamjenski.

''U udrugu nam se javljaju potrošači koji su tek kupili neki proizvod i sad zamislite da nekakav hladnjak ili neki drugi proizvod koji je koštao nekoliko tisuća kuna, da ga u servisu otvaraju, popravljaju. Znači, potrošač ostaje na duže vrijeme bez uređaja koji je tek kupio i platio'', objasnila je Popović Filipović.

Pročitajte i ovo U ZAPREŠIĆU Preminuo 36-godišnjak kojem je pozlilo prilikom uhićenja u velikoj policijskoj akciji zbog droge, majka odlučila donirati njegove organe

Pročitajte i ovo OTKRIO I TREBAJU LI SE CIJEPITI TRUDNICE Kaić objasnio koliko smo zaštićeni nakon prve doze cjepiva i što zapravo otkriva razina antitijela: "Ljudi vole vaditi krv, ali..."

Nova pravila stižu i za tumačenje tog razumnog roka za popravak. Sada je 45 dana, a ubuduće će to biti onaj vremenski rok koji kupcu neće uzrokovati znatne neugodnosti što je bez tog proizvoda dok traje popravak.

 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr