LOŠE STANJE VOZNOG PARKA

Hrvatskim se cestama voze sve stariji automobili: Otkrivamo koja je prosječna starost vozila u našoj zemlji

Domaćim prometnicama vozimo se u sve starijim automobilima, a prosječna starost automobila u Hrvatskoj iznosi skoro 15 godina. Građani se sve više odlučuju na kupnju rabljenih automobila pa su ih u 2022. godini kupili 15.000 više od novih.

Pogled na automobile na hrvatskim cestama ne ulijeva povjerenje. Iz godine u godinu, naime, vozimo se u sve starijim vozilima.

"Kako stvari stoje, vrlo vjerojatno je da ćemo 2022. završiti vrlo blizu 15 godina starosti voznog parka u Hrvatskoj. Postoji nedostatak novih auta, a rabljena vozila se i dalje uvoze", rekao je Tomislav Škreblin iz Centra za vozila Hrvatske.

Rabljenih smo automobila u odnosu na nove ove godine uvezli 15.000 više.

"U prvih 11 mjeseci ove godine registrirano je 42.000 novih automobila. Što se tiče rabljenih, uvezeno ih je 57.000, a njihova prosječna starost je od 7,5 do 8,5 godina", rekao je Škreblin.

Pročitajte i ovo DVIJE VAŽNE PROMJENE Pozdravljamo se s kunom, ali i s granicama: Što za Hrvatsku znači ulazak u Schengen i eurozonu?

U odnosu na prošlu godinu, kupovali smo manje automobila. Novih je bilo nešto više od 46.000, a rabljenih više od 66.000. Cijene i davanja su glavni razlozi tome.

"Treba biti svjestan da su porezna opterećenja najveća u cijeloj Europi, bilo da je riječ o PDV ili famoznom PPN-u", rekao je Tomislav Miletić iz udruženja Trgovine motornih vozila Hrvatske gospodarske komore.

Trgovac automobila Pero Klarić istaknuo je još neke razloge zbog kojih se u Hrvatskoj preferiraju rabljeni automobili.

"Trenutna ekonomska situacija ukazuje na to da se ljudi sve rjeđe i rjeđe odlučuju za kupovinu novog automobila. Posljedica je inflacija, nedostatak rezervnih dijelova, visoke kamatne stope. Sve to utječe na odgodu kupnje novog automobila", rekao je Klarić reporteru Dnevnika Nove TV Vanji Margetiću.

Pročitajte i ovo ČEKA SE PONOĆ Kako će hrvatski gradovi ući u Novu godinu? Pogledajte kako se atmosfera zahuktava na glavnim trgovima

Starost voznog parka utječe i na sigurnost vožnje.

"Danas i vozila najniže gradske klase imaju puno više sigurnosne opreme nego što su prije 15 godina imala najnovija vozila visoke klase. Tu možemo govoriti o potpori vozaču kroz prepoznavanje znakova, prepreka, automatsko kočenje u slučaju izvanredne situacije, kroz praćenje crta vodilja na autocesti", rekao je Marko Šoštarić sa zagrebačkog Fakultet prometnih znanosti.

Bez obzira na to je li riječ o novom ili starom automobilu, kada je vožnja u pitanju, oprez mora biti na prvom mjestu.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme