Rijetki projekti su pri kraju

Neki u 21. stoljeću prvi put dobivaju pitku vodu, a ministar govori o zelenoj budućnosti: Provjerili smo kako se troše sredstva iz Europe

Iz resora ministra Ćorića stiže sljedeća priča. Dio stanovnika iz okolice Zagreba uskoro će prvi put biti spojen na vodovod. I dok njima u 21. stoljeću tek stiže pitka voda, istodobno se govori o zelenoj budućnosti, odnosno planu Europske unije da svi, a tako i Hrvati, kroz desetak godina dizelaše i benzince zamijene električnim automobilima.

Zabranom prodaje dizelaša i benzinaca od 2035. godine Europska unija želi zaustaviti klimatsko uništavanje planeta.

Prosječna starost automobila na hrvatskim cestama je 14 godina, a još uvijek se više kupuju polovni nego novi. Električnih i hibrida je tek 3 posto.

''Mislim da će u sljedećih 15 godina dozrjeti vrijeme da se prosječni hrvatski građanin, odnosno obitelj s prosječnom plaćom može priuštiti električni automobil'', kaže ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.

Čekaju se nova sredstva, a ni postojeća se ne troše

Ministarstvo će poticati razvoj punionica i kupnju električnih vozila. Dok se čekaju europska sredstava koja će se trošiti u tu svrhu, dosad povučena sredstva preko Ministarstva gospodarstva sporo se troše.

''Prostoje projekti u Hrvatskoj koji, zbog problema u proceduri, problema u dokumentaciji, u konačnici neagilnosti njihovih nositelja, nisu na zadovoljavajućoj razini dinamike'', otkriva ministar.

Najproblematičniji su veliki vodoprivredni projekti jer je za njih alocirano ukupno 6,5 milijardi kuna, a isplaćeno tek 2,9 milijardi kuna.

Rijetki projekti su pri kraju

Jedan veliki projekt Hrvatskih voda, vrijedan 883 milijuna kuna, među rijetkima je koji su pri kraju. Posebnom tehnologijom mikrotuneliranja ispod korita rijeke Save polažu se cijevi za cjevovod koji će omogućiti priključak na vodovodni sustav za 30.000 stanovnika Zagrebačke županije.

Dok jedni još čekaju priključak na vodu, drugi strahuju od poplava čim padne jača kiša. Hrvatske vode dobivaju golema sredstava da bi upravo te probleme riješili.

''Možda nismo u mogućnosti tako brzo odgovoriti gradnjom potrebnih objekata. Radi se o stotinama kilometara nasipa, ustava, retencija, sve morate otkupiti, isprojektirati, riješiti imovinsko pravne odnose'', kaže direktor Hrvatskih voda Zoran Đuroković.

Pročitajte i ovo VJEROVALI ILI NE Mještanima je prekipjelo - žive pokraj izvora, a nemaju vodu: "Sin me kad dođe iz vrtića pita - tata, zašto ne mogu piti iz špine, zašto moram vodu iz boce?"

Kada bi oni koji o tome brinu radili brže, građani bi mogli imati i niže račune za vodu. Iako prema propisima EU-a gubitak vode ne smije biti veći od 20 posto, u nepovrat u Zagrebačkim cijevima ode čak 47 posto vode. I ne samo to, nego se te cijevi kvare u prosjeku 10 puta na dan.

Europa nudi novac da se to sanira, a na javnim tvrtkama je da budu brze i agilne u tome.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr