Jedan trgovački lanac objavom je nedavno šokirao građane. Mnogi su odmah posumnjali kako se radi o nepoštenoj trgovačkoj praksi na štetu kupaca. Naime, u vijesti o povlačenju proizvoda, kupce su informirali da za povrat novca moraju predočiti račun.
"Razlog povlačenja proizvoda je što isti ne odgovaraju specifikaciji proizvoda. Ukoliko ste navedeni proizvod kupili, molimo da nam se javite s računom", napisao je tada trgovački lanac.
U ovom slučaju, koji nije izoliran i ova praksa se ne odnosi samo na ovaj trgovački lanac, kupac je, smatra trgovac, trebao čuvati račun za sok možda i nekoliko tjedana ili mjeseci.
Je li to zakonita praksa? Imaju li kupci doista obvezu čuvati račune za "sitnice" poput ledenog čaja i što učiniti ako trgovac inzistira da za povrat novca morate predočiti račun upitali smo u Udruzi za zaštitu potrošača?
"Trgovac je odgovoran za nedostatke na proizvodu. Kako se radi o intervenciji državnog inspektorata mišljenja smo da svatko može donijeti i vratiti proizvod bez računa jer je čaj namirnica koja se ne kupuje od danas do sutra, a i potrošači vjeruju u korektan odnos trgovca prema njima što svakako nije ako traže račun", objasnio je tajnik Udruge Tomislav Lončar.
Iz Udruge dodaju kako je vrlo vjerojatno da je veliki dio potrošača potrošio čaj, pa neće niti doći po novac.
"Ali oni bi onda trebali na neki način možda i tužiti trgovca koji je stavio neispravan proizvod na tržište. Vjerujemo da će državni inspektori zaštititi potrošače i narediti prihvat vraćenog čaja i bez računa", zaključuju iz udruge potrošača.
Dakle, u slučajevima kada se proizvod povlači zbog neispravnosti ili štetnosti za kupca, trgovac je dužan vratiti novac za proizvod i bez predočenja računa. Ukoliko to trgovac odbije napraviti, kupac ga može prijaviti Državnom inspektoratu.