Udruga distributera malih goriva očekuje da Vlada donese dugoročniji i održiv model, koji će malim benzinskim postajama omogućiti poslovanje s tržišnom maržom.
Trenutna marža, ističu u priopćenju, nije dovoljna za redovno servisiranje svih obveza poslovanja, od kreditnih zaduženja, obveza prema dobavljačima do plaća zaposlenih.
Najviša utvrđena visina premije energetskog subjekta propisana Uredbom o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata od 0,65 kuna nije ujedno i marža distributera goriva, koja u idućih 14 dana neće biti, prema njihovim procjenama, veća od 0,30 kuna, dok će za prodaju plavog dizela ona i dalje biti negativna.
S obzirom na prethodnu Uredbu, navode iz Udruge, cijena plavog dizela trebala bi biti 9,80 kuna, dok je ona i dalje zamrznuta na 9,45 kuna, što je razlika od 35 lipa po litri te će mali distributeri i dalje ostvarivati negativne marže na prodaji te vrste goriva.
Osim toga, naglašavaju, trošak prijevoza generirat će još veće minuse na plavom dizelu, koji se ne mogu kompenzirati minimalnim maržama na benzinskom i dizelskom gorivu: "Ponovno se nalazimo u situaciji u kojoj se država nije odrekla poreza, već se cijena smanjila na račun distributera goriva, koji moraju pokriti razliku između nabavnih i prodajnih cijena".
''Vladina uredba je i dalje diskriminatorna''
Upozoravaju da se najveći broj manjih benzinskih postaja nalazi u ruralnim krajevima i mjestima u kojima je plavi dizel važan za poljoprivredu i ima velik udio u ukupnoj prodaji. Stoga smatraju da je novodonesena Uredba, u tom segmentu, ponovno diskriminatorna prema malim distributerima.
"Smatramo da model nije i ne može biti održiv dok se cijene formiraju na ovakav način pa su distributeri prisiljeni svaka dva tjedna mijenjati kompletne procese unutar svojih poduzeća kako bi se prilagodili novim uredbama. Takve promjene iziskuju velike financijske izdatke, štete ugledu distributera i onemogućuju bilo kakvo poslovno planiranje", ističu iz Udruge.
Poručili su da će i dalje nastaviti nuditi se kao partner Vladi u traženju dugoročno održivog modela reguliranja cijena goriva koji će omogućiti trajnu stabilizaciju poslovanja malim distributerima goriva, ali i stabilnost tržišta naftnih derivata u Hrvatskoj.
No, također su i najavili da će iskoristiti i pravne mogućnosti koje su im na raspolaganju radi zaštite interesa članica Udruge.