gost Dnevnika Nove TV

Zrakoplovni stručnjak: "Sve se svodi na odluku tog pilota koji je ipak neiskusna osoba, obično su prepotentni i kažu - mi to možemo"

Pad malog zrakoplova u kojem su stradali svi putnici iznad Male Kapele komentirao je zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric za Dnevnik Nove TV.

Gost Dnevnika Nove TV, zrakoplovni stručnjak Alen Šćuric kazao je da se na male avione puno manje pazi u odnosu na velike. Usporedio je to upravljanjem autobusa i automobila. Kod sudara automobila manje se medijske pažnje pridodaje, nego li kada stradaju putnici autobusa, istaknuo je.

"Tako je i ovo. Kod malih aviona nije tolika pozornost kod kontrole leta, niti je tolika pozornost svih službi oko njih. Sve se svodi na odluku tog pilota koji je ipak neiskusna osoba, u ovom slučaju bonvivan koji voli letjeti okolo sa svojim ili iznajmljenim avionom. On je relativno lagano došao do svoje licence, svakako mu je puno manje trebalo nego pilotu civilnog aviona i naravna je stvar da nema iskustva i da se takve stvari dešavaju."

Pročitajte i ovo IDENTITET NIJE UTVRĐEN Misterij smrtonosnog pada aviona: Očevici otkrivaju što su vidjeli i čuli

I takvi zrakoplovi dužnu su javiti se kontroli leta i provjeriti meteorološku situaciju, istaknuo je. "Tu dolazimo kod osnovnih problema kod svih tih pilota, pa i ovih nesreća koje su nam se desile u zadnje dvije godine. Sve se svodi na isto. Oni moraju odlučiti mogu li proći ili ne, ovisno o navigacijskoj opremi i koliko su sposobni za takvo nešto i obično su prepotentni – kažu 'Ma mi to možemo'“

Kada uđu u takav oblak ili maglu, rekao je Šćuric, pogube se i idu na relativno niskoj visini. "Pretpostavlja se da je ovaj avion letio na 1000 metara, a pao je na 888. Vrlo vjerojatno se zabio u nešto vrlo nisko, izgubio se u prostoru i na taj način pao“

Zrakoplov je na putu od Maribora do Pule pao kod Male Kapele. Stručnjak je istaknuo da ruta od Zagreba do Rijeke ide uz slovensku granicu. "Oni nisu puno skrenuli s rute. Vrlo vjerojatno su na ruti na kojoj jesu pogubili i otišli nekuda. Govorimo o razlici od 30, 40 kilometara što je s avionom jako malo – par minuta.“

Pročitajte i ovo Neuobičajena putanja Zašto je avion pao baš na tom mjestu i tko su bili putnici? Istražitelji tragaju za odgovorima

Rečeno je da ne mora značiti da je vrijeme utjecalo na pad zrakoplova s čime treba biti oprezan. Ovo nije prva zrakoplovna nesreća na tom području, čak je i medijski nazvano ukletim kordunskim koridorom. Šćuric je istaknuo da je problem u prošloj nesreći bila magla.

"To se nažalost u Lici i Gorskom kotaru dešava. Dogode se oblaci i magla, brdovito je, visoko i mali avioni tu imaju problema.“, istaknuo je i dodao da je hrvatska turistička zemlja koja ima na stotine ovakvih zrakoplova. U većini slučajeva je riječ o neiskusnim pilotima koji pilotiraju iz gušta pa se takve stvari događaju, ali će se i događati.

 

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.