Ovdje pratite tijek događaja:
Utorak 12.09.2017. 17.45h
Suzuki
Nagađanja o novom Suzuki Swiftu Sport konačno su ugašena u Frankfurtu. Službeno će ga pogoniti 1.4-litreni Boosterjet sa 140 KS i važnije 230 Nm okretnog momenta, težit će svega 970 kg, što znači da neće izgubiti zabavni karakter prijašnjih modela, a prema fotografijama izgledat će bolje nego ikad. Očekivano, istovremeno će paziti na putnike uz sustav samostalnog prepoznavanja pješaka, biciklista ili automobila te usporavanja, odnosno zaustavljanja automobila po potrebi.
Honda
Kao i mnogi drugi proizvođači Honda je najavila politiku elektrifikacije svoje game automobila te u Europi do 2025. godine u ukupnoj prodaji želi imati dvije trećine modela s električnom tehnologijom. Tako su u Frankfurtu pokazali dva modela koji prikazuju bližu i daljnju budućnost tvrtke.
Već sljedeće godine na tržište će plasirati hibridni CR-V s Intelligent Multi Mode Drive (i-MMD) sustavom, koji upravlja 2.0 i-VTEC benzincem i dvoma električnim motorima, čija snaga na kotače odlazi preko jedno-brzinskog mjenjača. Hondin SUV doći će u redizajniranom izdanju, a nudit će se i s novim 1,5-litrenim turbo motorom. Dizelska verzija neće biti dostupna.
Hondin imidž iz 2019. u potpunosti je drugačiji od sadašnjih modela, a utjelovljen je u konceptu Urban EV. Potpuno električni gradski model, 100 mm kraći od Jazza, odiše jednostavnošću i nalikuje na retro izvedbu ranih Civica, no u sebi nosi modernu tehnologiju poput Honda Automated Network Assistanta koji pamti odluke vozača u vožnji i daje korisne prijedloge.
Utorak 12.09.2017. 17.20h
Seat
Luca de Meo, direktor Seata čini se kao najzaposleniji čovjek u kompaniji. Osim što je pokazao mali crossover Aronu i Leon Cupru R, širem auditoriju je morao objašnjavati što je to Amazon Alexa i zašto je Seat prvi proizvođač u Europi koji će koristiti mogućnosti ove napredne tehnologije. Seat je objavio i finalna imena za veliki SUV koji stiže na tržište 2018. - Alboran, Aranda, Avila ili Tarraco.
Ponovo možete glasati na - seat.com/seekingname
Utorak 12.09.2017. 16.45h
Kia
Frankfurtski auto show je pokazao da je Stinger samo uvod u novu dizajnersku filozofiju Kije, koja će prema predivnom Proceed konceptu krasiti i sljedeću generaciju uspješnog korejskog kompakta. Prema riječima Gregoryja Guillaumea, glavnog Kijinog dizajnera u Europi, ova studija bi mogla zamijeniti dosadašnji tro-vratni model, koji bi nosio jednaku sportsku notu kao i prethodnik, no s mnogo više prostora u unutrašnjosti.
Dok čekamo na novi Proceed, Kia je odlučila osvježiti najveći SUV u ponudi, koji će sada dolaziti s najnovijom sigurnosnom tehnologijom, 8'' središnjim ekranom osjetljivim na dodir i itekako očekivanim 8-stupanjskim automatikom, koji je zamijenio pomalo zastarjeli mjenjač sa 6 brzina. Uz paket opreme GT Line kupci će od sada moći uživati i u sportski naglašenom dizajnu.
Hyundai
Oduševljene pri predstavljanju i30 N modela nisu krili ni ljudi iz Hyundaija, a kamoli posjetitelji. Vrući kompakt iz 2,0-litrenog turbo benzinca izvlači 250 ili 275 KS, ovisno o veziji, i 378 Nm u overboostu, do stotke ubrzava za 6,4, odnosno 6,1 s, a uz pomoć mehaničkog diferencijala s ograničenim proklizavanjem zavojima juri dovoljno dobro da zaprijeti velikanima u klasi.
Sportski Hyundaijev model pomalo je u sjeni ostavio i30 Fastback. Petero-vratna coupe limuzina donosi upravo suprotno od N modela, a to su prvenstveno elegancija i štedljiviji benzinski motori – 1.0 i 1.4 T-GDI te 8-stupanjski automatski mjenjač poznat iz Kije. Također, sadrži i SmartSense paket sustava aktivne sigurnosti.
Kona je naziv trećeg predstavljenog modela koji nosi mnogo naglašeniji dizajn od ostalih automobila u gami. Radi se o manjem SUV-u usmjerenom prema mlađim kupcima koji mogu birati između deset boja vanjštine i dvobojne kombinacije karoserije i krova, a pritom uživati u motorima, mjenjačima, pogonu na sve kotače i svim Hyundaijevim tehnologijama posljednjeg datuma.
Utorak 12.09.2017. 16.30h
Land Rover
U Land Roveru ne misle stati s novim modelima i unaprijeđenim verzijama postojećih. Velar dominira prostorom, baš kao i “alfa-mužjak” verzija Discoveryja - SVX. Proizvod njihovih Special Vehicle Operationsa (SVO) iz V8 motora vadi 525 konja i 625Nm momenta. Uz sve moguće elektronske dodatke za stabilnost i kretanje kroz sve vrste podloga ova Disco verzija je pravi hommage Camel Trophy pustolovinama.
Uz poboljšane verzije Evoquea, Land Rover je pokazao blindirani Range Rover kojeg niti 15kg eksploziva neće pomaknuti s mjesta.
Jaguar
Opsjednuti budućnošću u Jaguaru su elektrificirali sve do čega su došli, čak i stari E-Type.
Možda najljepši električni auto – i-Pace, koji stiže sljedeće godine, dobio je i svoje motorsport natjecanje te prigodnu inačicu. Crossover E-Pace još bolje izgleda uživo nego na fotografijama. Uz to pokazali su volan budućnosti s kojem pričate ali ga ne okrećete.
Utorak 12.09.2017. 15.40h
Porsche
U Zuffenhausenu su neki dan na predstavljanju novog Cayennea očito zaboravili na Turbo model. Zato su ga danas u podne pokazali u punom svjetlu, s 550 KS i po prvi puta u svijetu SUV-ova aktivnim zadnjim krovnim spojlerom koji služi kao kočnica i stabilizator pri većim brzinama.
Subaru
Predanost stalnom simetričnom pogonu na sve kotače i bokser motorima, ovoga puta 1.6 i 2.0 benzincima, nastavlja se i u kompaktnoj verziji pete generacije Subaru Impreze. Uz to, automobil je sada 10 mm niži i ima 25 mm duži međuosovinski razmak za veću prostranost. Dakako, EyeSight sigurnosni sustav od ove godine dolazi u svim modelima tvrtke, pa tako i u Imprezi, a nudi kočenje u slučaju nužde, adaptivni tempomat i sustav zadržavanja vozila unutar vozne trake.
Škoda
Česi ne odustaju od pametnih, praktičnih rješenja moderne mobilnosti. Predstavili su manji SUV – Karoq, čak dvije verzije traženog, velikog Kodiaka – Sportline i Scout. Prvi je član Škodinog vRS programa dok je robusniji Scout još 9mm duži od standardne verzije te par milimetar udaljeniji od tla. Niti Škodu nije zaobišla električna groznica – Vision E je pogled na dizajn i pogone koje će Škoda koristiti nakon 2020. godine. Hibridni Superb možete očekivati i godinu dana ranije.
Mercedes
Još jedna novost iz Mercedesa – EQ Concept. Naravno, potpuno električni automobil u najpopularnijoj, Golf klasi obećava 400 km dometa na struju. S čak 2 elektro motora ukupne snage 200 kW i pogonom na sve kotače prvi primjerci će iz tvornice u Bremenu izaći 2019. godine.
Opel
Ekipa iz Russenheima, predstavila je novi SUV – Grandland X. Osim benzinskih i dizel izvedbi Grandland X moći ćete kupiti i u hibridnoj izvedbi. Veliki (448 cm) crossover stiže sa svom silom pomoćnih sustava zaštite, čak i za pješake.
Također Opel je predstavio i dvije verzije nove Insignije, jednu sportsku – Gsi (280 KS) i jednu robusniju – Country Tourer (20mm udaljeniju od tla). Uz nove sustave upravljanja i pogona na sve kotače, nove motore, Opel nakon sretne rastave od General Motorsa pokazuje potencijal.
Utorak 12.09.2017. 13.10h
Toyota
Japanci su bili vrijedni u svim segmentima te donose čak četiri noviteta. Počevši od najmanjeg, Toyota, potaknuta sudjelovanjem u WRC-u, konačno je izbacila još jedan sportski model – Yaris GRMN s 1.8 benzincem koji proizvodi 212 KS i do stotke dolazi za 6,3 sekunde. Dobro došao!
Dakako, današnjica ne može proći bez crossover i SUV vozila, stoga je Toyota predstavila čak dva. Auris Touring Sports Freestyle je karavanska verzija japanskog kompakta koji je obložen plastičnim i aluminijskim zaštitnim dijelovima te se ne boji zaprljati na putu do vikendice, a C-HR Hy-Power Concept studija je koja dizajnerskom tematikom dijamanta pokušava iskočiti iz mase dosadnih automobila, pritom koristeći tek razvijeni hibridni pogon sa 122 KS koji će stići 2018.
Posljednji od četvorke nosi legendarno ime Land Cruiser. Temeljito redizajnirani istinski terenac ima novi poklopac motora koji je za bolju vidljivost udubljen na sredini, od tla je udaljen 215 mm i ima prilazni kut od 31 stupnja, što omogućuje prolazak i najtežim terenima, a pogoni ga dizelski 2.8 motor sa 177 KS. Uz do sada najuređeniju unutrašnjost – 8'' središnji zaslon, kožna sjedala i ambijentalnu rasvjetu – prolazak šumom nikada nije bio uglađeniji.
Utorak 12.09.2017. 12.30h
BMW
Bavarski proizvođač automobila netom prije Frankfurtskog auto showa predstavio je čak četiri modela – električni i3 i hibridni i8 Roadster, konceptni Z4, prvi M5 s pogonom na sve kotače i X7 kao najveći SUV u ponudi, međutim za svjetla reflektora ovog prestižnog događaja ostavio je električnu studiju koja pokazuje budućnost tvrtke. i Vision Dynamics je Gran Coupe s četvorim vratima pogonjen motorom na struju koji omogućuje ubrzanje do 100 km/h u samo 4 sekunde te konačnu brzinu veću od 200 km/h, uz maksimalni domet od 600 km. Ovime BMW želi nagovijestiti 12 potpuno električnih modela koji će se naći u prodaji do 2025.
Renault
Dugoočekivani Megane RS u konačnoj verziji izgleda obećavajuće. Širih bokova (60mm straga i 45mm sprijeda) od običnih izvedenica te moćnog stražnjeg branika i difuzora ponovo će biti pojava na cesti. U Renault Sportu napravili su za ovu prigodu novi 1.8 litreni turbo motor sa 280 KS i 390Nm okretnog momenta. Brojke nisu u rangu Honde Type R ali Francuzi tvrde da zbog manje mase Meganea nabrijani Civic neće nigdje pobjeći.
Megane RS-ov adut je i 4Control sustav upravljanja koji poboljšava agilnost pri vožnji te iznenađujuće, mehanički Torsenov diferencijal. RS će biti dostupan s obje vrste mjenjača – automatskim i ručnim. Najavljena je i snažnija Trophy (300 KS) verzija za kraj 2018. godine.
Utorak 12.09.2017. 9.55h
Mercedes Benz
Sinoć na izdvojenoj prezentaciji Mercedes je prikazao dvije krajnosti automobilskog svijeta.
Već ranije pokazali smo vam Smart Vision EQ, zato je u fokusu večeri bio dugo najavljivana Formula 1 za svakodnevnu upotrebu – Mercedes-AMG Project One.
Superautomobil, koji još uvijek čeka svoju konačnu verziju, stvarno dolazi s 1.6 V6 turbo motorom koji nedjeljom koristi Lewis Hamilton za Grand Prix jurnjavu. Više od 1000 KS ne dolazi samo iz tog već i četiri elektromotora, dovoljno za brzine veće od 350 km/h i ubrzanje od 0 do 200 km/h za 6 sekundi. Ne zaboravimo kako AMG čudovište može ići samo na električni pogon čak 25 km. Uz laganu nogu na gasu.
Volkswagen
“Narodnjaci” tradicionalno večer prije službenog otvaranja sajmova koriste za predstavljanje svih noviteta iz grupacije.
Novi narodski automobil zvati će se VW I.D. Crozz II, potpuno električni 4x4 crossover SUV-a i četverovratnog kupea. Na cesti ga nećemo vidjeti prije 2020. godine a do tada u Wolfsburgu imaju vremena dovesti električni pogon do obećanih 500 km dosega i 30 minuta punjenja baterija na novim brzim punionicama.
Porsche
Legendarni Elfer dobio je, na zahtjev kupaca kažu, još jednu izvedenicu. Petrolistički čistunci biti će više nego zadovoljni Touring paketom za 911 GT3. Isključivo ručni mjenjač, 500 KS i pametna aerodinamička riješenja straga koja ne uključuju onaj veliki spojler, dobitna su kombinacija za 24-satni osmijeh.
Audi
Osim što su fokusirani na digitalizaciju svakog dijela svojih automobila, u Ingolstadtu su našli vremena maknuti quattro pogon s najboljeg Audija, modela R8. Tako su uštedili na 50 kg mase, što nije rezultiralo značajno većim ubrzanjem (3,7 sekundi do 100 km/h) i maksimalnom brzinom, ali se sigurno osjeti u vozačkom iskustvu. Atmosferski V10 motor je naravno ostao netaknut baš kao i 7-stupanjski S-tronic mjenjač.
Njihovi kolege iz futurističkog odjela pohvalili su se modelom znakovitog imena – Audi AI (Audi Aicon concept), potpuno autonomnog vozila koji će jednog dana naslijediti model A8. Velika električna limuzina, prema vašim glasovnim uputama, sama će vas odvesti bilo gdje u krugu do 800 kilometara od kuće.