Njemačka zrakoplovna kompanija Lufthansa objavila je u petak da će uvesti novo pravilo da u pilotskoj kabini u svakom trenutku moraju biti dva člana posade, nakon što je kopilot Germanwingsa srušio zrakoplov u francuskim Alpama.
Pročitajte i ovo
Neovisno o odšteti
Lufthansa obiteljima žrtava ponudila nepovratnih 50.000 eura pomoći
Isti način razmišljanja
Ugledni psiholog: Lubitz se ponašao poput masovnog ubojice na ubilačkom pohodu
Prema spoznajama istražitelja, kopilot Andreas Lubitz (27) zaključao se u kabinu kada je pilot otišao na zahod i potom namjerno oborio Airbus A320 ubivši sebe i još 149 ljudi.
Lufthansa je u četvrtak objavila da ne vidi razloga za hitnu promjenu svojih procedura, ali su brojni drugi zračni prijevoznici brzo uveli nova pravila.
'Putnički zrakoplovi iz flote Lufthanse uvest će to novo pravilo što prije, u dogovoru s relevantnim institucijama', priopćila je tvrtka u petak.
U skupini Lufthansa su Germanwings, Austrian Airlines, Swiss Air i Eurowings.
Pravilo je usuglašeno među svim njemačkim zrakoplovnim kompanijama, priopćila je njihova udruga BDL u petak.
Air Berlin je u četvrtak također najavio njegovo uvođenje, kao i skandinavska tvrtka SAS.
Lufthansa također uvodi novu dužnost na razini cijele grupe, pilota zaduženog za sigurnost koji će provjeravati i razvijati procedure vezane za sigurnost leta i izravno odgovarati izvršnom direktoru Carstenu Spohru. Trenutačno svaka zrakoplovna tvrtka ima svog pilota zaduženog za sigurnost.
Tu će ulogu u cijeloj grupi imati Werner Maas, koji tu dužnost trenutačno obavlja u Lufthansi.
Ručno namješten autopilot
Podaci iz transpondera zrakoplova Germanwingsa pokazuju da je netko ručno namjestio autopilot na visinu nižu od 30 metara.
Organizacija FlightRadar24 koja prati avionski promet kazala je da se u 9,30 "može vidjeti da je autopilot ručno promijenjen s 11.500 metara na 30 metara". "Devet sekundi kasnije zrakopolov se počeo spuštati, vjerojatno s namještenim autopilotom za 'otvoreno spuštanje'", kaže organizacija.
Ugledni psiholog: Lubitz se ponašao poput masovnog ubojice na ubilačkom pohodu
Let 4U9525 poletio je iz Barcelone oko 10,00 sati u utorak, a nestao s radara oko sat vremena kasnije, prije nego se zabio u planinu 165 kilometara sjeveroistočno od Marseillea, pri čemu je poginulo 150 osoba.
Podaci transpondera potvrdili su objavu francuskih vlasti da je kopilot Andreas Lubitz ručno počeo proceduru spuštanja kada se našao sam u pilotskoj kabini, i nije odgovorio kada su kapetan i posada lupali po zaključanim vratima.
UŽIVO Njemačka policija pretresla kuću i stan kopilota, pronašli novi dokaz
Podaci FlightRadara 24 potječu iz automatskih odgovora transpondera.
Novo pravilo
Te su informacije navele mnoge zrakoplovne kompanije da odmah najave uvođenje novog pravila po kojem bi odsad uvijek morale biti dvije osobe u pilotskoj kabini. Dosad su se pravila fokusirala na izbjegavanje moguće otmice zadržavanjem svake sumnjive osobe izvan kokpita, pri čemu su se vrata pilotske kabine iznutra mogla zaključati.
Sada bi se trebalo usredotočiti na situaciju u kojoj sami piloti mogu predstavljati opasnost, kaže umirovljeni francuski istražitelj zrakoplovnih nesreća Alain Bouillard. "Danas se postavlja obrnuto pitanje: treba li onemogućiti zaključavanje vrata", kazao je.
Novi Zeland objavio je da mijenja pravila. Nova će ukloniti, kako kaže, svaki rizik koji predstavlja jedan od pilota. "Ako će jedan od pilota morati napustiti kokpit na kratko vrijeme, član posade morat će ući u kabinu na njegovo mjesto".
Kanadske vlasti objavile su u četvrtak da će sve njihove kompanije uvesti to pravilo, kao i neke pojedinačne kompanije u Britaniji (EasyJet), Norveškoj i Islandu.
Sjedinjene Države već traže da dva člana posade uvijek budu u kabini a takvo pravilo već od ranije ima i Ryanair, piše Reuters.
U Australiji premijer Tony Abbott kazao je da se revidiraju sigurnosne procedure, kao i nakon svake velike avionske nesreće.
Njemački savez zrakoplovnog prometa najavio je također u četvrtak da bi u budućnosti želio uvesti pravilo dvije osobe u kokpitu. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook