Njemački tabloid Bild piše da je Lubnitz bio usred "krize u vezi" s djevojkom nekoliko tjedana unazad prije tragedije te da se možda nosio s posljedicama prekida iste veze. Isti list navodi da se par trebao vjenčati iduće godine, a navodno su i živjeli zajedno u njegovom stanu u Dusseldorfu, prenosi Daily Mail.
Pročitajte i ovo
Niz incidenata
Pad aviona ipak nije obična nesreća? Njemačka i britanska policija vode važnu istragu
U Litvi
VIDEO Snimljen trenutak udara: Avion pao na kuću
I drugi njemački mediji u petak pišu da je Lubitz bolovao od teške depresije.
Otkriveno je isto tako i da je Lubnitz nastavio primati psihološku pomoć sve do kobnog leta.
Prema posljednjim informacijama njemačke policije u Lubitzovom stanu pronađene su poderane doznake za bolovanje za dan kobnog leta.
"Pronađeni dokazi, neki od njih iskidani, koji potvrđuju da je bio bolestan uključujući i na dan nesreće, potvrđuju sumnju da je preminuli skrivao svoju bolest od poslodavca i kolega", rekao je državni odvjetnik Ralf Herrenbrueck.
Predsjednik uprave Lufthanse Carsten Spohr rekao je u četvrtak da je Lubitz prekinuo letačku obuku 2009. godine, ali je odbio reći zašto.
Pronađen 'značajan' trag
Njemačka je policija potvrdila da je iz Lubitzeve obiteljske kuće u Montabauru i stana u Dusseldorfu izuzela nekoliko kutija sa stvarima i računalo, ali nije potvrdila pisanje medija.
Ugledni psiholog: Lubitz se ponašao poput masovnog ubojice na ubilačkom pohodu
"Prilikom pretrage stana kopilota naišli smo na tragove. Radi se o različitim predmetima i papirima", izjavio je glasnogovornik policije u Duesseldorfu Marcel Fiebig.
"Vidjet ćemo hoće li ti tragovi na kraju dovesti do dokaza. Proučit ćemo sve to", istaknuo je. Svakako nije pronađeno nikakvo oproštajno pismo.
Kopilot Airbusa A320 Germanwingsa Andreas Lubitz patio je od teške depresije prije šest godina i otada je odlazio na redovite kontrole, otkriva u petak njemački dnevnik Bild koji je imao pristup službenim dokumentima.
Zbog ovog mnoge zrakoplovne kompanije uvode novo pravilo
Kopilot je prošao kroz "tešku epizodu depresije" 2009. te je podvrgnut psihijatrijskom liječenju, tvrdi dnevnik koji je uspio pregledati dokumente njemačke uprave za nadzor zračnog prometa (LBA).
Otad je mladić bio pod "posebnom i redovitom medicinskom" kontrolom, nastavlja dnevnik koji tvrdi da je te informacije LBA-u prenijela Lufthansa, vlasnica Germanwingsa.
Predsjednik uprave Lufthanse Carsten Pohr rekao je u četvrtak da je Lubitz prekinuo letačku obuku 2009. godine, ali je odbio reći zašto, prenosi dpa.
Njemačka bolnica potvrdila da je da je bio njihov pacijent, ali opovrgnuli su informacije da je liječen zbog depresije.
Iz Sveučilišne bolnice u Duesseldorfu izjavili su da je 27-godišnjak posjetio bolnicu zbog dijagnostičkih pojašnjenja u veljači 2015. te nedavno, 10. ožujka.
Nisu htjeli davati dodatne detalje pozivajući se na povjerljivost medicinskih podataka.
Transponder potvrdio namjerno poniranje
Podaci iz transpondera zrakoplova Germanwingsa koji se u utorak srušio u Francuskoj pokazuju da je netko ručno namjestio autopilot na visinu nižu od 30 metara, što će vjerojatno dovesti do uvođenja novog pravila o dvije osobe u kokpitu u brojnim zrakoplovnim kompanijama.
Organizacija FlightRadar24 koja prati avionski promet kazala je da se u 9,30 "može vidjeti da je autopilot ručno promijenjen s 11.500 metara na 30 metara".
"Devet sekundi kasnije zrakopolov se počeo spuštati, vjerojatno s namještenim autopilotom za 'otvoreno spuštanje'", kaže organizacija.
Let 4U9525 poletio je iz Barcelone oko 10:00 sati u utorak, a nestao s radara oko sat vremena kasnije, prije nego se zabio u planinu 165 kilometara sjeveroistočno od Marseillea, pri čemu je poginulo 150 osoba.
Podaci transpondera potvrdili su objavu francuskih vlasti da je kopilot Andreas Lubitz ručno počeo proceduru spuštanja kada se našao sam u pilotskoj kabini, i nije odgovorio kada su kapetan i posada lupali po zaključanim vratima.
Podaci FlightRadara 24 potječu iz automatskih odgovora transpondera.
Preslušavši zapise iz "crne kutije", francuski tužitelji ustvrdili su da nesumnjivo vjeruju kako je 28-godišnji Andreas Lubitz upravljao Airbusom A320 i odveo ga u smrtonosno spuštanje, ali nisu ponudili objašnjenje glede njegovih mogućih motiva.
Lubitz je djelovao "iz razloga koje sad ne možemo dokučiti, ali sve vodi prema tome da je namjerno uništio letjelicu", ustvrdio je francuski tužitelj Brice Robin.
Trenutna smrt, vriskovi na samom kraju
"Namjerno je ... dopustio gubitak visine zrakoplova, a nije imao razloga za to. Nije imao razloga... spriječiti povratak glavnog pilota u kabinu. Nije imao razloga odbiti odgovoriti kontroli leta, koja ga je upozoravala na gubitak visine", rekao je Robin.
Kapetan, koji je bio izašao iz kokpita, vjerojatno kako bi otišao na WC, nastojao je silom ući u kabinu. "Čuje se lupanje na vrata u pokušaju da ih razvali", kazao je Robin.
Opisujući zvučne zapise iz jedne od crnih kutija, Robin je rekao kako većina putnika nije bila svjesna što ih čeka sve do samog kraja. "Vriskovi se čuju pri samom kraju. Treba znati da je smrt bila trenutačna... letjelica se doslovno raspala u komadiće", objasnio je.
Njemački i francuski dužnosnici rekli su kako nema indicija da je zrakoplovna nesreća posljedica terorističkog čina. Pomoć francuskim istražiteljima ponudio je i FBI, iako ni Amerikanci zasad ne vide poveznicu s terorizmom.
Dvije osobe u kokpitu
Te su informacije navele mnoge zrakoplovne kompanije da odmah najave uvođenje novog pravila po kojem bi odsad uvijek morale biti dvije osobe u pilotskoj kabini. Dosad su se pravila fokusirala na izbjegavanje moguće otmice zadržavanjem svake sumnjive osobe izvan kokpita, pri čemu su se vrata pilotske kabine iznutra mogla zaključati. Sada bi se trebalo usredotočiti na situaciju u kojoj sami piloti mogu predstavljati opasnost, kaže umirovljeni francuski istražitelj zrakoplovnih nesreća Alain Bouillard. "Danas se postavlja obrnuto pitanje: treba li onemogućiti zaključavanje vrata", kazao je.
Novi Zeland objavio je da mijenja pravila. Nova će ukloniti, kako kaže, svaki rizik koji predstavlja jedan od pilota. "Ako će jedan od pilota morati napustiti kokpit na kratko vrijeme, član posade morat će ući u kabinu na njegovo mjesto".
Kanadske vlasti objavile su u četvrtak da će sve njihove kompanije uvesti to pravilo, kao i neke pojedinačne kompanije u Britaniji (EasyJet), Norveškoj i Islandu.
Sjedinjene Države već traže da dva člana posade uvijek budu u kabini a takvo pravilo već od ranije ima i Ryanair, piše Reuters.
U Australiji premijer Tony Abbott kazao je da se revidiraju sigurnosne procedure, kao i nakon svake velike avionske nesreće.
Njemački savez zrakoplovnog prometa najavio je također u četvrtak da bi u budućnosti želio uvesti pravilo dvije osobe u kokpitu.
Međutim, direktor Germanwingsa Thomas Winkelmann kao i direktor Lufthanse Carsten Sporh ne vjeruju da će takva pravila pomoći.
"Ne vidim potrebu izmjene pravila", rekao je Spohr novinarima. "To je pojedinačni slučaj. Ali razmotrit ćemo tu ideju s različitim stručnjacima u Lufthansi".
"Pitanje koje si postavljam je je li moguće, ako netko želi počiniti zločin s takvom energijom, spriječiti ga imajući primjerice domaćina zrakoplova u kokpitu", rekao je Winkelmann za ZDF.
Nema jamstva da će se spriječiti suicid
Piloti i psiholozi upozoravaju da nema načina da se potpuno osigura da pilot ili kopilot neće počiniti suicid upravljajući zrakoplovom.
Međunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo (ICAO), tijelo UN-a koje propisuje globalne standarde u avijaciji, preporučuje da netko s depresijom ne bi smio pilotirati zrakoplovom.
Neke zrakoplovne tvrtke imaju vrlo rigorozne medicinske preglede koje uključuju i česta psihološka testiranja. Osoblje ima i pravo na povjerljivu psihološku pomoć.
To nije uvijek dovoljno, tvrde piloti i analitičari. "Ljudi su u strahu da će izgubiti posao ako sami prijave psihološki problem", kaže profesorica psihijatrije na njujorškom Cornellu Gail Saltz.
Iskusni kapetan iz jedne azijske kompanije dodaje: Pitaju vas za mentalno zdravlje, za događaje koje vas mogu psihološki poremetiti. Ali tko bi dobrovoljno priznao nešto što ga može suspendirati s posla? Ja ne bih", rekao je Reutersu.
Pilote se ohrabruje da prijave ako kod kolega tijekom obuke ili letenja primijete nešto sumnjivo. Ali to je osjetljivo pitanje. "Želite li vi raditi u uredu u kojem vas kolege špijuniraju? Zato se to rijetko prijavljuje", dodaje taj kapetan. "Svi imaju probleme i neki se s njima nose bolje od drugih. Neće svatko riješavati svoj problem tako da avion zabije u planinu. To su ekstremne reakcije i ne možete ih predvidjeti".
David Powell, specijalist za "medicinu letenja" s Novog Zelanda, rekao da je u samo 10 slučajeva zrakoplovnih nesreća u svijetu u posljednjih 20 godina razlog bio neki zdravstveni problem. "Možete li sa sigurnošću zajamčiti da pilot nikada neće iznenada, namjerno srušiti zrakoplov? Pilote se često podvrgava detaljnim pregledima, ali nemoguće je potpuno predvidjeti ponašanje ljudskog bića", naglašava.
Klinički psiholog Tony Catanese sa sveučilišta u Melbourneu podržava ideju nekih kompanije o tome da uvijek dvije osobe moraju biti u kokpitu. "Najučinkovitija tehnika prevencije suicida glasi - nikad ne ostavljajte osobu samu", naglasio je.
Nastavljena potraga
U petak, četvrti dan u nizu, nastavljena je potraga blizu sela Seynes-les-Alpes, desetak kilometara udaljena od zone pada A320.
Istražitelji prvenstveno nastoje naći drugu crnu kutiju i identificirati što je brže moguće tijela evakuirana s planine.
Na lice mjesta uputit će se četiri helikoptera, umjesto dosadašnjih pet, s 37 spasilaca i 11 forenzičara. (B.V./Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook