Šokantni podaci koje je istraga nad nestalim malezijskim zrakoplovom, koji je s lica Zemlje nestao 8. ožujka, otkrivaju kako je manifest leta, koji prikazuje sve podatke o letu kao što su broj putnika, osoblje, teret i sl., bio nepotpun.
Pročitajte i ovo
Tragedija u blizini Zagreba
Glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća o tragediji kod Lučkog: "Postoje indicije o uzroku, ali..."
Završen očevid
Očevici ispričali kako je trajala potraga nakon pada aviona: "Unesrećeni su bili na podu, krvi, stakla po svuda, avion prevrnut"
Stručnjaci za audio snimke sumnjaju u autentičnost zapisa iz nestalog malezijskog zrakoplova
Podaci koji bi trebali pokazati sve o letu, ruti, putnicima, ali i teretu, nisu potpuni. Detaljna istraga manifesta pokazala je kako se u utrobi aviona nalazilo preko dvije tone za sada još uvijek nepoznatog tereta, piše Daily Mail.
Direktor Malaysia Airlinesa Ahmadu Yahyi, rekao je kako je u avionu bilo nešto više od četiri i pol tone egzotičnog voća te pošiljka litijskih baterija ukupne mase oko 200 kilograma, koja se nalazila u zasebnom odjeljku kontejnera.
Upravo je ta njegova tvrdnja o teretu kojeg je prevozio nestali zrakoplov, koju je izjavio na press konferenciji još krajem ožujka, izazvala sumnje. Brojke koje je on predstavio ne slažu se s objavljenim manifestom u kojem stoji kako nijedna pošiljka ne teži 200 kilograma. Podaci o 239 putnika i članova posade nisu se promijenili.
U objavljenom manifestu stoji kako je kompanija NNR Global na zrakoplov u spomenuti odvojeni odjeljak kontejnera ukrcala 133 identična predmeta ukupne mase 1.99 tona i još 67 predmeta mase 463 kilograma što daje ukupnu masu od 2,4 tone, dakle 2,2 tone više od onoga što je spominjao Yahya. U manifestu se ne navodi o kojim je predmetima riječ, no jasno je kako se brojke ne poklapaju s podacima koje je iznio šef aviokompanije Malaysia Airlines.
Kraj pomorske i zračne potrage za nestalim zrakoplovom
Čak i kada se uzme u obzir težina paketa u kojem su se nalazile litijske baterije, ostaje nepoznato što je činilo ostali teret ukrcan u zrakoplov. U Malaysia Airlinesu su u jednom ranijem priopćenju naveli da su uz baterije bili punjači i druga 'radio-oprema', ali s obzirom na razlike u brojkama, pojavila se sumnja u istinitost te tvrdnje.
Poznato je da je na letu MH370 među putnicima bilo 20 ljudi zaposlenih u teksaškoj kompaniji koja proizvodi poluvodiče i visokotehnološke komponente za sustave naoružanja i avijaciju. Pojavile su se teorije koje upravo tu skupinu putnika povezuju sa spomenutom 'radio-opremom', koja je možda mogla biti iskorištena za 'nevidljivo' slijetanje aviona na neku još neotkrivenu lokaciju.
Glasnogovornik Malaysia Airlinesa jednim je malezijskim dnevnim novinama odbio dati odgovor na pitanje o teretu. 'Ne mogu vam ništa reći jer je istraga u tijeku. Pravni su nam savjetnici rekli da o ovome ne bismo smjeli govoriti', kazao je glasnogovornik.. Nije čak htio odgovoriti ni na pitanje tko je proizveo poznati dio tereta, spomenute litijske baterije, već je inzistirao da je riječ o povjerljivim informacijama.
Analiza materijala nađenog u Australiji: Jesu li to ostaci nestalog Boeinga?
U više je navrata u raznim teorijama o nestanku aviona spominjano kako se jedan od mogućih uzroka iščeznuća aviona nalazi u baterijama, koje su u određenim uvjetima eksplozivne. Neke su teorije navodile da je netko namjerno detonirao baterije, ali dokaza o takvim tvrdnjama nema.
Jedne malezijske dnevne novine navode kako kompanija NNR Global skladište ima odmah pored aerodroma u Kuala Lumpuru, ali u tvrtki inzistiraju da imaju sjajno organiziranu zaštitarsku službu koja surađuje s lokalnom policijom te otklanjaju mogućnost da im je netko podvalio potencijalno opasan teret.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook