Imali ste danas sastanak sa svima – i članovima Nadzornog odbora i članovima Uprave, Vašim savjetnicima, pregovaračima - koji je stav Vlade koji ste im prenijeli?
Pročitajte i ovo
Bijesni na Vladu
FOTO Izašli na ulice zbog problema koji muči mnoge i u Hrvatskoj: "Trošimo pola plaće na stanarinu, dosta je!"
nezadovoljni novim zakonima
Iznajmljivačima prekipjelo, pripremili prosvjed: "Ovaj paket zakona ugrozit će 125 tisuća ljudi i njihovih obitelji..."
Mi smo imali koordinaciju i vrlo ozbiljno argumentiranu raspravu o aktualnostima u Ini i očekujem da će se isto tako argumentiran, profesionalan i kvalitetan razgovor voditi na Nadzornom odboru.
Koji je stav Vlade o sisačkoj rafineriji?
Ja gledam poluprofesionalne dokumente koje su predali članovima Uprave s hrvatske strane i to je bio argument zašto predlažu gašenje rafinerije Sisak. To nije valjan dokument, nije bio profesionalno pripremljen dokument. Ono što moje informacije govore da sisačka rafinerije može biti rentabilna ako se koristi domaća nafta i ako se optimizira količina proizvodnje.
Može li NO sutra donijeti odluku o pokretanju zatvaranja sisačke rafinerije bez hrvatskih članove?
De facto može, ali im ja to ne bi preporučio.
Zašto?
Jer je u ovoj zemlji zabranjeno donositi loše, neprofesionalne odluke. Drugo, nije dobro donositi protuzakonite odluke, znamo što ćemo učiniti.
Oni ugovorom iz 2008. Imaju većinu u upravi i NO-u, njima je otvoren put da naprave što žele.
Njima je HDZ-ova Vlada i premijer Sanader korupcijom omogućio da imaju većinu u NO, omogućio dioničarski ugovor koji dovode INU u situaciju da se sva obećanja iz 2003., 2005. i 2009. Ne ispune, nego da dođemo u 2014. godinu i da razgovaramo o zatvaranju naših rafinerija.
Što je Vrdoljak tražio od hrvatskih članova Nadzornog odbora Ine?
Da oni vama kažu sutra ili u sljedećim danima: dobro, rafinerija Sisak ostaje u sadašnjoj proizvodnji, Rijeka se obnavlja – biste li im vjerovali?
Ne, ja ću tražiti ozbiljne garancije, jedna od njih je novi model upravljanja. Ono što smo vidjeli iz povijesti govori da im ne trebamo puno vjerovati.
Ali jasno vam je da iz Ine već neslužbeno dolazi podatak o 400 milijuna kuna koje su spremni dati za otpremnine, to je očito put bez povratka, Mađarski MOL odlučio je isplatiti radnike i zatvoriti rafineriju.
Ponovit ću – nije dobro donositi nezakonite i neprofesionalne odluke koje nisu u skladu s razvojem i potencijalima Ine, ali vratit ću se na pokušaj korištenja 400 milijuna kuna za otpremnine, bolje je te novce uložiti u modernizaciju rafinerije i povećati plaće radnicima kako bi i oni i njihova djeca sutra imali gdje zaraditi plaće.
Stalno se vraćate na 2008. – Mađarima je otvoren, a vama je srušen put. Vi zapravo nemate izbora, vama su vezane ruke. Ovo izgleda kao kupovanje vremena da se ne dogodi ono najgore – danas u Sisku, sutra u Rijeci.
Taj prostor je bitno smanjen tim ugovorom, ali dovoljan je da se možemo boriti za stratešku hrvatsku industriju i stratešku hrvatsku tvrtku i sve njene zaposlenike. Jedinstven je stav Vlade neosporan u tome da se trebamo boriti za budućnost.
Što možete poručiti radnicima koji su se okupili danas? Što mogu očekivati sutra i u sljedećim tjednima?
Mogu poručiti da ova hrvatska Vlada koja ima mali put zna što znači Ina hrvatskoj industriji, hrvatskoj energetskoj stabilnosti njihovim obiteljima i da ćemo iskoristiti sve moguće alate da ih zaštitimo.
4000 radnika Ine u ovom trenutku radi, od toga 3000 ima neizvjesnu budućnost – hoće li biti otpremnine, izdvajanja. Ako mađarski Mol to odluči, što će se dogoditi s Inom za godinu dana?
Nije teško vidjeti da oni žele pretvoriti Inu u mrežu benzinskih pumpi, bez industrije, bez proizvodnje nafte i plina, bez fakulteta koji rade za tu industriju is ve druge benefite. Ponovit ću, njihov interes je da Ina završi kao mreža benzinskih pumpi, naš interes je da zaštitimo i strateške Inine i nacionalne interese i njene zaposlenike, i da u Hrvatskoj postoji industrijska proizvodnja. Uz taj mali prostor ćemo učiniti sve što možemo da zaštitimo Inu.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook