Obavijesti Video Pretražite Navigacija
ŽENA S 30 ZLATNIH MEDALJA

Hrvatska poduzetnica svoj je problem pretvorila u biznis

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Zagrebačka poduzetnica mag. pharm. Mirjana Brlečić, vlasnica tvrtke 'Priroda liječi' d.o.o. osvojila je na sajmu inovacija, koji je u veljači održan u Kuala Lumpuru, dvije najprestižnije nagrade.

Mag. pharm. Mirjana Brlečić na sajmu u Maleziji za inovaciju NiKEL zaštita od štetnih učinaka UV-zraka osvojila je Best award koja uključuje i zlatnu medalju i novčanu nagradu. Međunarodni dan žena bila je idealna prilika za razgovor s ovom framaceutkinjom i poslovnom ženom koja je svoj brend kreirala je prije 11 godina te se otada njime probija na domaćem i svjetskom tržištu, i to vrlo uspješno.  

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Vlasnica kozmetičke tvrtke: "Kupaca ovisnih o skupim proizvodima mi je žao jer znam što je unutra" Slika nije dostupna Razgovor za Dnevnik.hr Poznata farmaceutkinja o kremama kućne proizvodnje: 'Ja se toga bojim'

Kako ste se počeli baviti ovim poslom? Otkud strast prema kremicama, odnosno kozmetici? Kao magistra farmacije mogli ste i dalje raditi u ljekarni.

NiKEL sam stvorila jer nisam mogla pronaći kremu za svoju preosjetljivu kožu. Jednostavno sam kao farmaceut odlučila istražiti što je to što izaziva upalu i napraviti kremu iz koje ću maknuti sve one sastojke koji u njoj ne moraju nužno biti, čist kozmetički proizvod u kojoj je čak i konzervans na ekološkoj bazi, ali bez kojeg krema ne bi mogla opstati jer bi se u njoj počele stvarati bakterije. Kreirala sam savršenu kremu i bio je to poticaj za daljnja istraživanja.

Upravo sadržaj mnogobrojnih sastojaka u kozmetičkom proizvodu povećava mogućnost alergijskih reakcija. Naša kozmetika je pročišćena, sadrži samo aktivne komponente za djelovanje na određeni zahtjev kože, bez dodataka koji nepotrebno 'opterećuju” proizvod i kožu. Ovaj pristup kreiranju donio mi je veliko priznanje internacionalnog žirija na predstavljanju inovativnih proizvoda u Moskvi 2009. godine: zlatnu medalju i certifikat za najčišću proizvodnju International Ecology Fund.

'Priroda liječi' moja je nit vodilja, misija i povlastica za razvoj vlastitih inovativnih i učinkovitih formula. Neizmjerno volim to što radim. Moja struka daje mi mogućnost beskonačnih kombinacija dok ne postignem savršenu formulaciju.

Je li bilo teško donijeti odluku o vlastitom brendu i pokrenuti privatni biznis?

Bilo je vrlo jednostavno jer sam znala što želim. Kad čvrsto vjerujete u svoju ideju, energija je nevjerojatna, a naizgled 'teške' situacije prođu pored vas kao da ih nije ni bilo!

Što je potrebno da bi se pokrenuo takav posao i proizvodnja? Jeste li imali pomoć neke institucije, države...? Što biste savjetovali mladim ljudima koji žele pokrenuti vlastiti posao?

Više godina za redom dobivali smo poticaje MINPO-a. Ponosna sam i na činjenicu da je naš eksperimentalni laboratorij dobio bespovratna sredstva EU za razvoj kozmetičkih proizvoda i taj nam je novac pomogao da sve vrhunski opremimo. Zahvaljujući trudu i radu, u posljednjih 10 godina stasali smo i u hrvatski izvozni brand.



Osvojili ste brojna priznanja i medalje. Posljednje na sajmu inovacija u Maleziji. Koliko su nagrade bitne za posao?

Za inovativne recepture i formulacije dobila sam mnogbrojna priznanja i nagrade i 30 svjetskih zlata na izložbama inovativnih proizvoda u Americi, Velikoj Britaniji, Aziji, Rusiji i EU. Posljednje priznanje stiglo je iz Kuala Lumpura s međunarodne izložbe inovacija i novih tehnologija, MTE 2016 koji je ove je godine okupio 500 inovacija iz Malezije i brojnih država jugoistočne Azije i Europe, a naša kozmetika je odlikovana zlatom i novčanom nagradom The Best Award za najbolji izložak. Predstavili smo liniju NiKEL zaštita od štetnih učinaka UV-zraka. Mjesec dana prije za ovu liniju stiglo je zlato iz Bangkoka (IPITEX 2016) te specijalna nagrada za inovativnost, a krajem 2015. dobili smo zlato u Londonu (BIS 2015) i Hrvatskoj (INOVA 2015).

Lijepo je za svoj rad dobiti priznanje, no najveće priznanje je zadovoljstvo i iskrena zahvalnost mnogobrojnih korisnika.

Jesu li vaši proizvodi dostupni na inozemnim tržištima?

Dostupni su u Sloveniji, Crnoj Gori, BiH, Srbiji, Poljskoj i Njemačkoj.

Prodaja prirodne kozmetike porasla 30 posto

Koliko su Hrvatice sklone prirodnim preparatima? Ima prigovora da je takva kozmetika dosta skupa.

U Hrvatskoj kao i u svijetu, sve se više razumije zašto birati prirodnu kozmetiku. Prirodni sastojci s certifikatom su skupocjeni. Sirovine koje koristimo ekološki su uzgojene. Uz sirovine iz našeg podneblja koristimo i sirovine koje uvozimo iz Francuske, Njemačke i Švicarske. Našu kozmetiku su korisnici prepoznali kao proizvod na koji su dugo čekali. Kad je jednom probaju, razumiju zašto je 'skuplja'.

Što biste rekli o hrvatskom tržištu prirodne kozmetike? Štošta se prodaje kao prirodno a nije.

Svaki proizvod treba imati certifikat o sigurnosti te odobrenu deklaraciju za tvrdnje o učinku i sastavu. Parabeni nisu dozvoljeni u prirodnoj kozmetici, a mnogi 'prirodni prizvodi' ih sadrže. To ne znači da prirodna kozmetika nije konzervirana. Proizvod koji sadrži vodu, a nije konzerviran, mikrobiološki ne može izdržati ni nekoliko dana.

Može li prirodna kozmetika preuzeti tržište industrijskoj?


Prema nekim podacima, prodaja proizvoda prirodne kozmetike u Hrvatskoj samo je u posljednje dvije godine porasla za 30 posto, dok prodaja konvencionalne kozmetike stagnira. Ipak je udio prirodne kozmetike u odnosu na 'industrijsku' malen.

Kao farmaceut smatram da i dobar sintetički proizvod koji sadrži dozvoljenu količinu takvih dodataka može biti itekako učinkovit. Zašto negirati znanost? Pogledajmo lijekove! I prirodna kozmetika sadrži sintetičke dodatake, primjerice konzervanse koji su prihvatljivi ekološkim i organskim certifikatima. Bitno je, osim učinkovitosti, da je svaki kozmetički proizvod siguran za zdravlje ljudi što se potvrđuje Izviješćem o sigurnosti proizvoda, tzv. Safety Assessment-om.

Stav je vlastite odluke u odabiru. Sve što stavimo na kožu, ima li dovoljno malu molekulu, ulazi u krvotok i cijeli organizam.

Je li kozmetička industrija sektor u kojima je ženama lakše nego muškarcima?


Jednako je 'lako' ili 'teško' muškarcima i ženama. Mi žene možda više volimo kozmetiku i time više znamo o njoj. Ali to nije dovoljno. Ako želiš uspjeti, bitno je vjerovati u ideju i dati ono najbolje od sebe kao stručnjaka i ono najbolje iz prirode kako bi kreirao savršen proizvod.

Koliko je teško biti i farmaceut i menadžer te uskladiti poslovno s privatnim?


Nije lako, ali ako strašno voliš svoj posao, energija je nevjerojatna i sve se stigne! Danas sa mnom radi i moja kći Nika koja je također magistra farmacije. Svojim znanjem, entuzijazmom i fantastičnim idejama doprinosi rastu našeg brenda.

Negdje sam pročitala da vas zovu 'majstoricom hrvatskog anti-agea'. Kazali ste i da na sebi testirate sve svoje proizvode, a mnogi kažu da je vaše lice i najbolja reklama za njih. Možete li nam objasniti u čemu je tajna?

Kad dolaze u 'Prirodu liječi', kupci mi znaju reći 'želim upravo ono što vi koristite!' Uvijek mi je drago to čuti. Nema tajne, samo dobra kozmetika.

Što se do sada pokazalo kao najučinkovitije sredstvo/sastojak u borbi protiv starenja kože?

Bitna je redovitost njege ma kako bili umorni. Najučinkovitije sredstvo? Nije samo jedno, već su to savršeno usklađeni proizvodi čiji se učinak međusobno nadopunjuje, sinergijsko djelovanje biljnih matičnih stanica, hladno prešanih biljnih ulja i biljnih ceramida. No, kako je bitna njega izvana, bitna je i ona iznutra - pozitivan stav i lijepe misli, kvalitetan dodatak prehrani poput E vitamin i Omega-3 (EPA) esencijalnih masnih kiselina pomoći će da naše lice i koža izgledaju mladoliko.

 


 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene