Ako mislite kako se manipulirati može tek starim vozilima, s klasičnim mehaničkim brojčanicima, varate se. I digitalni se brojčanici mogu 'provaliti'. Dovoljno je tek imati dobar softver i nešto malo elektronike. No, muljaže s kilometrima nisu samo hrvatski ili balkanski sindrom. Mulja se posvuda, u cijeloj Europskoj Uniji, pa i u Njemačkoj, za koju mnogi pogrešno misle kako je upravo ona prava destinacija za kupnju rabljenih automobila. Naime, i ondje je mnogo prekupaca koji, uglavnom, dolaze iz siromašnijih europskih i azijskih zemalja te su sa sobom donijeli i određene metode poslovanja. Njemački auto klub ADAC je s time vrlo dobro upoznat te su i sami isprobali vratiti kilometre na Alfinom modelu 156. Uz pomoć posebnog uređaja, koji se koristi za većinu automobila, oni su za nekoliko minuta skinuli kilometre sa 148 na 90 tisuća. Internet je jednostavno prepun ovakvih ponuda koje kreću već od pedesetak eura.
Pročitajte i ovo
Kolegama manja plaća
Policajac koji je skinuo dvojezičnu ploču dobio otkaz
'Mene nije sram!'
VIDEO Pred šokiranim kolegama u parlamentu IZVEO STRIPTIZ!
Slična je istraživanja ADAC proveo i prije te su uputili apel proizvođačima automobila da poboljšaju stupanj zaštite. Unosan je biznis i za one koji skidaju i za one koji prodaju takve automobile. No, vjerojatno niste znali, ali u Hrvatskoj ste, već godinu i pol dana, tome mogli doskočiti na slijedeći način. Svatko kad kupuje rabljeni automobil koji je već bio registriran u Hrvatskoj, može od bivšeg vlasnika, ili on sam uz pomoć originalnih dokumenata doći do bilo koje stanice za tehnički pregled i zatražiti da mu se izda potvrda o prijeđenim kilometrima za to vozilo. Nije bitno gdje je ranije to vozilo bilo na tehničkom pregledu, jer svaka je stanica povezana s centralnim računalom u CVH, i mi na osnovu toga, redovnih tehničkih pregleda, unazad pet godina izvući broj kilometara i ispisati ih na potvrdi.
Dakle, možete lako saznati slijed godišnjeg porasta kilometara kod određenog vozila, ukoliko je ono, naravno, bilo registrirano u Hrvatskoj. Ako je, primjerice, uvezeno iz neke strane zemlje prije dvije godine, tada ćete imati uvid u samo te dvije protekle godine, dakle, opet nećete znati je li ranije skidana kilometraža. No, određeni automobili svoje prave kilometre bilježe i na nekim skrivenim mjestima. Ipak, to se ne može učiniti u stanici za tehnički pregled. Dakle, nikako se ne vodite samo logikom o stanju brojčanika. Jer onih, uglavnom prihvatljivih 90 tisuća kilometara, zna biti i više od 200 tisuća, a tada ste, nažalost, opasno prevareni.
Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.