Stručnjaci vjeruju da je za tu pojavu 'odgovorno' dulje izlaganje vozača suncu tijekom dugotrajne vožnje, posebno ako je prozor s lijeve strane automobila, na kojoj sjedi vozač, otvoren, pa je koža izravno izložena djelovanju ultraljubičastih zraka.
Stakla koja se koriste kod izrade automobila većinom blokiraju UVB zrake ili zrake kratke valne duljine koje uzrokuju opekline na koži, ali ne blokiraju UVA zrake ili zrake duge valne duljine koje su opasne jer prodiru duboko u kožu, kroz staklo, ali i kroz vodu i krivci su za stvaranje štetnih slobodnih radikala koji oštećuju stanice kože.
S obzirom da prodiru duboko u kožu, pritom mijenjaju strukturu DNK, a promjene su trajne.
U istraživanju američkih znanstvenika sudjelovalo je 898 pacijenata (559 muškaraca i 339 žena) oboljelih od raka kože na jednoj ili drugoj strani tijela.
Među muškarcima je postotak oboljelih od raka kože bio izravno povezan s dijelovima tijela najčešće izloženim ultraljubičastom zračenju tijekom vožnje, a to je lijeva strana tijela.
Mnogi tumori bili su povezani s kumulativnom izloženošću kože suncu i nalazili su se na glavi, vratu i lijevoj ruci, dakle onim dijelovima dijela koji su bili izravno izloženi suncu.
- Istraživanje podupire našu teoriju prema kojoj su vozači koji
svakodnevno i tijekom više godina provode više vremena od ostalih osoba u vožnji automobilom, skloniji razvoju raka na koži lijeve strane tijela, rekao je voditelj studije dr. Scott Fosko.
Vjetrobranska stakla automobila napravljena su od laminiranog stakla koje štiti vozače od UVB I UVA zraka, za razliku od onih na lijevoj i desnoj strani automobila. Dr. Fosko savjetuje zatamnjenje tih stakala ili uporabu UV filtera koji mogu smanjiti opasnost od izloženosti opasnim zrakama.
- Među ostalim, vrlo je važno znati zaštititi se od sunca, znati koju vrstu kože imate i povrh svega nikada ne 'izgorjeti' na suncu jer to udvostručuje opasnost od nastanka raka kože, upozorila je dr. Josephine Querido iz britanske udruge Cancer Research.