Cijela priča oko clouda, koncepta za koji ste možda već čuli proteklih godina, zapravo počiva na podjeli posla: postojeće aktivnosti tvrtke treba podijeliti i vidjeti tko je najbolja osoba i koji je najbolji način da se pojedini posao obavi. Budimo iskreni – većina današnjih tvrtki nisu ujedno i najbolje tehnološke tvrtke pa samim time vjerojatno postoji netko tko taj dio posla može obaviti bolje.
Pročitajte i ovo
ozlijeđene su
Na dvije maloljetnice naletio automobil dok su prelazile cestu
u Istri
U stanu pronađena mrtva žena, policija utvrđuje okolnosti
Na jednak način na koji tvrtke na leasing uzimaju automobile ili čak i zrakoplove, iznajmljuju poslovni ili skladišni prostor, primjena računalstva u oblaku omogućava im da po tom istom konceptu iznajme sav potreban softver i hardver te izbjegnu potrebu da ga nabavljaju i kupuju ako ga neće biti sposobne u potpunosti iskoristiti same. Zašto biste imali vlastiti server i plaćali sav njegov prazan hod – a istraživanja kažu da su serveri rijetko kada opterećeni više od 20 posto – kada biste ta sredstva mogli bolje iskoristiti negdje drugdje?
Zamislite sljedeću situaciju: vaša aplikacija, koja obrađuje neke podatke bitne za vaše poslovanje, treba 100 sati korištenja snažnog računala da bi obavila svoj posao. Ako imate samo jedan server, tada će njemu trebati uistinu tih sto sati – no što bi bilo kada biste mogli iznajmiti stotinu računala od kojih će svako odraditi jedan sat posla? Kada bi krajnja cijena za vas bila ista, koja bi vam od te dvije opcije bila prihvatljivija i bolja? To je jedan od najboljih primjera kojima se ilustriraju prednosti iznajmljivanja infrastrukture i izvršavanja aplikacija 'u oblaku'.
Trošak vlastite infrastukture je velik
Koliko god cijena informatičke opreme padala, ipak će cijena posjedovanja vlastite informatičke infrastrukture za većinu tvrtki i dalje biti puno skuplja od korištenja aplikacija koje se nalaze i izvršavaju 'u oblaku'. U klasičnom modelu posjedovanja informatičke infrastrukture (serveri, pohrana podataka, softver...) tvrtke inicijalno trebaju uložiti velike količine novaca u tu infrastrukturu, što mnogima predstavlja velik problem, tim više što održavanje informatičke infrastrukture nije osnovni pisao (core business) većine tvrtki.
Samo održavanje te infrastrukture zahtjeva kontinuirano ulaganje velike količine novaca zbog toga što je potrebno zaposliti ljude koji će istu održavati, redovno ih educirati kako bi ostali u toku s najnovijim trendovima te redovno nadograđivati cijelu infrastrukturu. Kod računarstva u oblaku, cijela priča oko lokalne infrastruktura postaje nebitna jer brigu o toj infrastrukturi ostavljamo nekom od velikih pružatelja usluga računarstva u oblaku, poput Microsofta. Microsoft je uložio milijarde dolara u svoje podatkovne centre, te svim tvrtkama omogućava iznajmljivanje svoje infrastrukture po cijena koje su višestruko manje od cijena koje bi te tvrtke plaćale za izgradnju i održavanje svoje infrastrukture.
Cloud smanjuje troškove
Tvrtke koje pružaju cloud usluge imaju velike podatkovne centre što im omogućava da postignu financijski uistinu povoljne dogovore s dobavljačima hardvera, softvera i kapaciteta za pristup internetu. Te se uštede mogu dalje prenijeti na korisnike cloud usluga i servisa. Time što izvršavaju mnoge aplikacije mnogih korisnika, ove tvrtke ostvaraju značajne uštede i u segmentu ljudskih resursa, a te uštede prenose na svoje korisnike – zbog čega je, primjerice, jeftinije koristiti SharePoint sustav za zajednički rad na dokumentima 'u oblaku' nego na vlastitoj infrastrukturi.
Analitička kuća Gartner predviđa da će do 2012. godine više od 80 posto najvećih tvrtki u Sjedinjenim Američkim Državama koristiti usluge računarstva u oblaku, a čak 20 posto njih više neće imati svoju IT infrastrukturu i sustave. Oblak tako sve više postaje stvarnost svih tvrtki i svaka tvrtka bi trebala razmotriti uslugu računarstva u oblaku kao rješenje za svoje poslovanje.
Više o cloudu možete saznati i na stranicama WinDays11 konferencije – ona se održava u Rovinju od 4. do 8. travnja – na adresi www.mswindays.com.