Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Što je vino skuplje, to ljudi više u njemu uživaju, bez obzira na okus i kvalitetu, pokazala je studija kalifornijskih istraživača.


Istraživači iz poslovne škole u Stanfordu i Kalifornijskoga
tehnološkog instituta otkrili su da ljudi očekuju da je skuplje vino ujedno i kvalitetnije pa sami sebe uvjere kako u njemu više uživaju nego u jeftinijem vinu.

Vezani članci Slika nije dostupna Opijaju se sve mlađi, od ciroze jetre boluje i desetogodišnjak Slika nije dostupna Prije operacije svakako pitajte kirurga što je jučer pio!

Studija objavljena u časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences pokazuje da očekivanje kvalitete potiče aktivnost dijela mozga koji registrira užitak. To se događa i kada dio mozga zadužen za okus nije pogođen.

Iako su mnogi proučavali kako marketing utječe na ponašanje, ovo je prvo istraživanje koje je pokazalo da ima izravan utjecaj na mozak.

Dvadeset odraslih ispitanika koji su kušali isto vino, ali uz
navedenu različitu cijenu, navodili su da im je vino mnogo bolje kada su mislili da je skupo. Znanstvenici su istodobno primjećivali i veliku aktivnost dijela mozga zaduženog za užitak.

"Dugo smo znali da marketing može utjecati na percepciju, ali sada znamo da cijene upravljaju i mozgom", rekao je Baba Shiv, profesor iz poslovne škole u Stanfordu.

"Sada će marketinški stručnjaci dobro promisliti prije nego što snize cijenu proizvoda", dodao je Shiv.

Prema studiji, mozak će iskustvo, ako je bilo ugodno, koristiti u budućem donošenju odluke. Taj je zaključak bitan za marketing koji želi utjecati na percepciju kvalitete posežući za ocjenama stručnjaka i vršnjaka, navodeći podrijetlo proizvoda, brand ili ustrajnim reklamiranjem proizvoda.