Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Prehrana bogata proteinima mogla bi biti najbolji način da se zatomi ili obuzda osjećaj gladi kod osoba koje su tomu posebno i često sklone, ustvrdili su američki znanstvenici koji su proveli studiju o tomu na koji način i koje namirnice djeluju na naš organizam.


Znanstvenici su ustanovili da su proteini najkorisniji kada je hormon gladi potrebno zadržati pod kontrolom, a ugljikohidrati i masnoće i dalje zaslužuju dosadašnju lošu reputaciju.

Vezani članci Slika nije dostupna 'Zašto najgori premijer u EU ne vidi GLADNU hrvatsku djecu?' Slika nije dostupna 7 namirnica koje 'tope' kilograme

Svrha istraživanja, čiji će rezultati biti objavljeni u časopisu
Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, bila je traženje učinkovitosti raznih nutrijenata kod sprečavanja proizvodnje grelina, hormona što ga izlučuje tijelo, a zaslužan je za stimuliranje apetita. Grelin, otprije je poznato, utječe na razne dijelove mozga, a poznat je kao hormon koji tom važnom organu daje signal da je tijelu potrebna hrana.

"Sprečavanje izlučivanja grelina jedan je od načina koji će vam pomoći da izgubite apetit kada počnete jesti te da postanete brzo i ostanete dulje siti", rekao je dr. David Cummings sa Sveučilišta Washington iz Seattlea koji je sudjelovao u istraživanju.

Znanstvenici su ustanovili da masnoće vrlo loše utječu na smanjeno lučenje grelina, a da to najbolje čine proteini koji omogućuju da se kod osobe dulje zadrži osjećaj sitosti. To je, smatra dr. Cummings, dobra informacija jer su upravo proteini temelj svih popularnih dijeta.

Znanstvenici su također ustvrdili da konzumiranje ugljikohidrata isprva dovodi do snažne supresije grelina, no njegova razina nakon vrlo kratkog vremena ponovno naglo naraste, a nekad postane i viša nego ranije.

Moglo bi se zaključiti da konzumacija ugljikohidrata ljude čini još gladnijima nego prije konzumiranja određene vrste hrane. 

"Dakle, zaboravite veliku zdjelu sladoleda prije spavanja, to je bez sumnje loša zamisao", smatra dr. Cummings.