Nova studija povezuje učestali unos mliječnih proizvoda s povećanim rizikom od karcinoma prostate.
Podijelite
Znanstvenici su kroz period od 11 godina pratili unos kalcija putem mlijeka i mliječnih proizvoda te zdravstveno stanje gotovo 21 000 muškaraca, pišu VItamini.hr. Pokazalo se da muškarci koji dnevno unose više od 2.5 serviranja mliječnih proizvoda imaju 34 posto veći rizik od karcinoma prostate.
Također, rizik raste proporcionalno unosu kalcija. Za sada nije jasan mehanizam djelovanja, no autori studije smatraju da visok unos kalcija smanjuje proizvodnju vitamina D koji, pak, štiti od karcinoma.