Toliko je građana ovu vrijednu inicijativu svojim potpisom podržalo u subotu, 19. siječnja, kada je peticiju organizirao 'dm' u svim svojim prodavaonicama.
Pročitajte i ovo
traže ostavke
Pokrenuta peticija zbog problematičnog učenika: "Nastave nema dok god se svi naši zahtjevi ne ispune..."
Nevjerojatna greška
Užas u Švedskoj: Uvjerili ih da moraju na operaciju, uklonili maternicu, a onda su shvatili pogrešku
Tog dana počela je i kampanja „Prekrižimo rak vrata maternice“, koju organizira Nacionalni odbor za promicanje prevencije raka vrata maternice s partnerima 'dm-om' i 'GlaxoSmithKlineom', a koja još uvijek traje u sklopu Europskog tjedna prevencije raka vrata maternice (peticija se još uvijek može potpisati www.cybermed.hr).
Hrvatska je po broju prikupljenih potpisa, do danas je skupljeno 38329, pretekla sve ostale 44 europske države u kojima istu peticiju, još od svibnja 2007. godine, provodi Europska udruga za borbu protiv raka vrata maternice (ECCA) uz podršku Međunarodne unije protiv raka (UICC).
Ovih dana potpisi na peticiji bit će uručeni ministru zdravstva Darku Milinoviću.
Cilj ove europske zdravstveno-edukativne akcije, kojoj se istodobno priključila i Hrvatska kampanjom „Prekrižimo rak vrata maternice“, je utjecati na zdravstvene vlasti svih europskih zemalja da uvedu organizirane specijalističke ginekološke preglede kao najefikasniji oblik prevencije ove bolesti.
Svake godine od raka vrata maternice u Europi oboli 50 tisuća žena, a 25 tisuća ih umire. U Hrvatskoj ima 350 oboljelih žena godišnje, dok preko 100 žena ne preživi ovu zloćudnu bolest. Budući da je, za razliku od drugih vrsta karcinoma, rak vrata maternice moguće na vrijeme spriječiti i to jednostavnim i redovitim ginekološkim pregledima i testiranjima, borba za njihovo organizirano uvođenje u zdravstvene sustave trebala bi biti u interesu i prioritet svih zdravstvenih vlasti.
Da su učinkovitost prevencije u ovoj bolesti hrvatski građani odmah prepoznali dokazuje uistinu zavidan broj potpisa na peticiju, posebice onih 28 tisuća skupljenih u samo jednom danu u svim prodavaonicama dm-a diljem Hrvatske, kojima je Hrvatska pretekla sve države i to one sa znatno većim brojem stanovnika, poput Poljske ili Portugala, koji je jedno vrijeme držao prvo mjesto.